مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف: تنها دو مدرسه درشهرک الغدیر شهرستان خوسف وجود دارد

خوسف (پانا) ـ مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف از استقرار تنها دو مدرسه درشهرک الغدیر شهرستان خوسف خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۰۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف: تنها دو مدرسه درشهرک الغدیر شهرستان خوسف  وجود دارد

محمد دانایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف داشت: قسمت جدید شهر یعنی شهرک الغدیر که در این منطقه مسکن مهر ساخته شده به دلیل تراکم جمعیتی، در خصوص فضاهای آموزشی به شدت با کمبود جا مواجه شده و نیاز به احداث مدرسه دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف با بیان اینکه تنها دو مدرسه در قسمت جدید شهر وجود دارد، افزود: احداث یک دبستان شش کلاسه در شهرک الغدیر خوسف بسیار ضروری است که امیدواریم خیران در این خصوص ورود کنند.

دانایی با بیان اینکه هر مدرسه در شهرک الغدیر 250 دانش آموز دارد، گفت: کلاس های مدارس شهرک الغدیر ظرفیت پذیرش دانش آموز بیشتری را ندارد؛ این در حالی است که این منطقه دانش آموزان زیادی دارد.

وی تصریح کرد: دو فضای آموزشی شش کلاسه در شهرک الغدیر وجود دارد ولی تمام فضاهای ممکن و جنبی این فضاها، به کلاس درس تبدیل شده است ولی با این حال، در سال تحصیلی آینده صد در صد با کمبود فضای آموزشی مواجه می شویم.

مدیر آموزش و پرورش خوسف با بیان اینکه ایجاد یک هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در شهرستان خوسف از دیگر اولویت هاست، گفت: همچنین تجهیزات کارگاهی و امکانات آموزشی در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش و تجهیزات خوابگاهی از دیگر نیازهای ویژه آموزشی در شهرستان است.

دانایی گفت: در شهرستان خوسف چهار مدرسه کانکسی در روستاهای بیشه، گلگون و چاه استقلال و طالقانی مباحث آموزشی را به دانش آموزان ارائه می دهند که نیاز به اعتبار برای ساخت مدرسه ثابت داریم چراکه این دانش آموزان در فصل سرما و گرما با مشکلات زیادی روبرو هستند.

وی افزود: در شهرستان خوسف پنج فضای آموزشی شامل مرکز اختلالات، پژوهش سرای دانش آموزی، کانون فرهنگی هنری حضرت زینب(س)، کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد و مرکز مشاوره با بخاری کاربراتوری، گرمایش محیط را تامین می کند که نیازمند سیستم گرمایشی مرکزی است.


15 آموزشگاه در روستاهای خوسف، نیاز به حصارکشی و محوطه سازی دارد
مدیر آموزش و پرورش خوسف با اشاره به مشکلات روستاها در خصوص فضاهای آموزشی، گفت: در مزار شاه سلیمان علی(ع)، دانش آموزان در یک فضای استیجاری در حال تحصیل هستند و همچنین 15 آموزشگاه در روستاهای خوسف، نیاز به حصارکشی و محوطه سازی دارد.


وی با بیان اینکه سه خیر شاخص در شهرستان خوسف اقدامات خوبی در خصوص احداث مدارس انجام داده اند، گفت: منوچهر فریدی یک مدرسه در سال 1394 را احداث و اخیرا یک مدرسه شش کلاسه در دست ساخت دارد که عملیات اجرایی آن 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ همچنین حاج مهدی یوسفی، یک نمازخانه در مدرسه ای در خوسف با تمامی تجهیزات در سال 1394 به آموزش و پرورش اهدا کرده و نمازخانه دیگری را هم به مساحت 150 مترمربع با اعتبار بیش از 250 میلیون تومان در دهه فجر امسال با تمامی امکانات و سیستم گرمایشی مرکزی احداث کرده است.


آغاز عملیات اجرایی اردوگاه دانش آموزی خوسف
دانایی ادامه داد: همچنین آقای امینی در روستای امین آباد شهرستان خوسف زمینی با 30 هزار متر مربع به همراه آب با ارزش تقریبی بالغ بر یک میلیارد تومان در راستای احداث اردوگاه دانش آموزی اهدا کرده که عملیات احداث اردوگاه دانش آموزی شهرستان در روستای امین آباد بخش مرکزی خوسف هم اکنون شروع شده است.


مدیر آموزش و پرورش خوسف اعلام کرد: 16 آموزشگاه تا اخر اسفندماه جشنواره خیرین مدرسه ساز را برگزار می کنند و جشنواره خیرین مدرسه ساز منطقه ای در 28 فروردین در خوسف برگزار و جشنواره مدرسه ساز خیرین خراسان جنوبی هم سوم اردیبهشت 1398 در مشهد برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار