با هدف آشنائی و آموزش فرهنگ منابع طبیعی در مدارس؛

تفاهم نامه همکاری سازمان دانش آموزی استان سمنان و اداره کل منابع طبیعی استان سمنان امضا شد

سمنان (پانا) – به مناسبت هفته منابع طبیعی، تفاهم نامه همکاری سازمان دانش آموزی استان سمنان و اداره کل منابع طبیعی استان سمنان، با هدف آشنائی و آموزش فرهنگ منابع طبیعی در مدارس و همچنین فرهنگ‌سازی و حفظ منابع طبیعی با حضور استاندار سمنان، نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و سایر مسئولین استانی امضا شد.

کد مطلب: ۸۹۹۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم نامه همکاری سازمان دانش آموزی استان سمنان و اداره کل منابع طبیعی استان سمنان امضا شد

در راستای نقش فرهنگ سازی در حفظ،‌ احیا، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی و با هدف ارتقاء سطح فرهنگ منابع طبیعی در بین دانش آموزان، تفاهم نامه ای بین " علینقی حیدریان " مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و " اسحاق اکبری " رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان امضا شد.

حفاظت از منابع طبیعی، باید از کودکی به افراد آموزش داده شود

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه درختکاری بستری مناسب برای ترویج فرهنگ حفاظت و احیاء منابع طبیعی است، گفت: استفاده از پتانسیل دانش‌آموزان برای حفاظت از منابع طبیعی ضروری است.

اسحاق اکبری، در آیین امضای تفاهم‌نامه با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه استفاده از توان بالقوه دانش‌آموزان به منظور فراهم‌سازی بستری مناسب برای ترویج فرهنگ حفاظت و احیاء منابع طبیعی از اهمیت شایانی برخوردار است، افزود: امضای این تفاهم‌نامه علاوه بر افزایش همکاری این دو دستگاه، سبب استفاده بهینه از ظرفیت دانش آموزان در ترویج فرهنگ‌استفاده از منابع طبیعی می‌شود.

وی با اشاره به نقش دانش‌آموزان در ترویج این فرهنگ در میان خانواده‌ها، تاکید کرد: بسیاری از مسائل آموزشی و فرهنگی از طریق آموزش دانش‌آموزان و استفاده از قابلیت یادگیری بالای آنان، در خانواده و بین بزرگترها نهادینه می‌شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان از درختکاری به عنوان یکی از موثرترین شیوه‌ها در ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی یاد کرد و افزود دانش‌آموزان استان سمنان به طور گسترده در این طرح مشارکت خواهند کرد.

اکبری یادآور شد: براساس این تفاهم‌نامه، مدرسانی از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای آموزش به دانش‌آموزان با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حیات منابع طبیعی به عنوان میراث طبیعی کشور تنها در صورت توجه و حفاظت از آن ادامه می‌یابد، تصریح کرد: که اهمیت منابع طبیعی باید از دوران کودکی به افراد آموزش داده شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان افزود: گرچه خانواده و الگوهای رفتاری ارائه شده از سوی والدین در این امر نقشی تاثیر گذار دارد، اما جایگاه آموزش و پرورش نیز به عنوان یکی از متولیان آموزش کشور انکارناپذیر است.

در این مراسم، سازمان دانش آموزی به همکاری و تلاش بر عملیاتی کردن کاشت نهال توسط دانش آموزان، همکاری در برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی، تشکیل گروه‌های ویژه همیار طبیعت و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز به تهیه منابع آموزشی تبلیغاتی و تامین مدرسان دوره‌های آموزشی، متعهد شدند.

این تفاهم‌نامه در ..... ماده تنظیم و برای اجرای تا پایان سال تحصیلی ...... به امضای مدیران دو دستگاه رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار