همایش نقش پالت های رنگی در سرزندگی فضاهای شهری در منطقه 20 برگزار شد

شهرری (پانا) - نخستین همایش علمی – تخصصی استفاده از پالتهای رنگی در سیما و منظر شهری با حضور رئیس کمسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، اساتید و صاحب نظران حوزه شهری در سالن همایش قمربنی هاشم(ع) به میزبانی و ابتکار شهرداری منطقه 20 برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۸۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش نقش پالت های رنگی در سرزندگی فضاهای شهری در منطقه 20 برگزار شد

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تشکر از شهرداری منطقه 20 به جهت ابتکار و اجرای این همایش تخصصی گفت: استفاده ازپالتهای رنگی تاثیر قابل توجهی در سرزندگی شهروندان و ایجاد هارمونی در فضاهای شهری و بهبود سبک رفتاری دارد.

سالاری با بیان اینکه نمای یک شهر، حق عمومی در شهرها است افزود: تمامی صاحب‌نظران معتقدند که منظر، سیماها و نماهای شهری یک شهر تجلی باورها و موجب هویت بخشی به شهرها می‌شود.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 نیز در این همایش با اشاره به اینکه بحث محیط و منظر از مهمترین مسائل در شهرهای پیشرفته است، گفت: محیط و منظرشهری موجب ایجاد تصویر ذهنی در مخاطبان می شود که در این راستا بحث هویت‌بخشی بسیار حائز اهمیت است.

افشار به تاثیرات روان‌شناختی این مسئله اشاره کرد و افزود: با اعمال فاکتورهایی همچون رنگ و نور در منظر شهری، می توان مشارکت شهروندان در اداره امور شهر را جلب کرد که البته این مسئله تاکنون مغفول مانده است.

او توجه به مسائل نرم افزاری از جمله منظر شهری را مهم برشمرد و گفت: ارتقاء کیفیت منظر شهری با استفاده از رنگ، جزء کم هزینه‌ترین اتفاقات است که می تواند رضایتمندی شهروندان را تا حد رضایت‌بخشی افزایش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار