به فراگیر نمودن جریان آموزش قرآن در دانش آموزان اهتمام می ورزیم

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در آیین گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی که در اردوگاه فرهنگی و تربیتی ثامن الحجج (ع) مشهد برگزار شد گفت: ما به لحاظ فنی در همه علوم قرآنی پیشرفت بسیاری داشته ایم لذا باید جریان آموزش قرآن را در بین دانش آموزان و کل جامعه فراگیر کنیم.

کد مطلب: ۸۹۸۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
به  فراگیر نمودن جریان آموزش قرآن در دانش آموزان اهتمام می ورزیم

محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، کار با دانش آموزان را ارزشمند ترین کار دانست و گفت: از توفیقات حوزه پرورشی این است که هیچ طرحی را تعطیل نمی کنیم و طرح های خوب و جدید را اضافه می نماییم و یکی از فعالیت های ماندگاری که اجرا می شود برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی است.
وی افزود: قطعا اگر بخواهیم فعالیت های قرآنی را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم باید بگوییم در آن دوره اصلا چنین فعالیت هایی وجود نداشته است و آموزش قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی پس از انقلاب اسلامی در برنامه های تربیتی دستگاه تعلیم و تربیت قرار گرفت.
مسیب زاده با بیان اینکه باید در آینده بیش از بیش توجه به مفاهیم قرآن داشته باشیم گفت: ما به لحاظ فنی در همه علوم قرآنی پیشرفت بسیاری داشته ایم لذا باید جریان آموزش قرآن را در بین دانش آموزان و کل جامعه فراگیر کنیم که از آن جمله می توان برنامه حفظ جزء 30 قرآن کریم توسط دانش آموزان را نام برد.
مسیب زاده تصریح کرد: آرزوی قلبی ما این است همه ملت بزرگوار ایران با قرآن ارتباط نزدیک تری داشته باشند و علاوه بر آنکه به قرآن به عنوان کتابی مقدس توجه می کنند از آن به عنوان کتاب زندگی نیز یاد کرده و از آن استفاده کنند.
وی در پایان گفت: در این سال ها چهار اصل توجه به مدرسه، فراگیری و اثر بخشی طرح ها، توسعه مشارکت و افزایش فعالیت های گروهی مورد توجه اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بوده است و تمامی فعالیت های قرآنی را بر محور این اصول بنا نهاده ایم.
قابل ذکر است در ادامه این مراسم سیدجواد حسینی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان ضمن تبیین دوره های مختلف امور تربیتی در آموزش و پرورش کشور گفت: پس از انقلاب نهاد ارزشمند و مقدس امور تربیتی به دست شهیدان رجایی و باهنر تاسیس شد و در سال های اولیه انقلاب، این نهاد پیام انقلاب را در مدارس و جامعه نشر داد چرا که گروه های مخالف انقلاب تشخیص داده بودند راه به انحراف کشیدن انقلاب، مدارس است و مربیان امور تربیتی در این دوره افسرانی بودند که باید از این انحراف جلوگیری می کردند که در این دوره نقش خود را بسیار خوب ایفا کردند.
|وی افزود: فعالیت این مربیان باعث شد در دهه 60 هیچ گروهک انحرافی در مدارس وجود نداشته باشد و انقلاب اسلامی تثبیت شد، سپس بلافاصله دفاع مقدس آغاز شد و مربیان تربیتی از دفاع مقدس پشتیبانی کردند و تبلیغ و ترویج دفاع و جهاد را سرلوحه کار خود قرار دادند، بیش از 800 هزار بسیجی توسط آموزش و پرورش به جبهه ها اعزام شدند و بعد از سپاه پاسداران و ارتش، آموزش و پرورش رکن اساسی دفاع بود و در انجام این وظیفه سنگین، مربیان تربیتی مهمترین و موثرترین نقش را بر عهده داشتند و ثمره آن 36 هزار شهید دانش آموز و 5 هزار شهید معلم است که 411 نفر از این شهدای والامقام، مربیان امور تربیتی آموزش و پرورش بودند.
سیدجواد حسینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز در سند تحول بنیادین به مربی تربیتی به عنوان راهبران تربیت و نه مجری فعالیت های تربیتی نگاه شده است و مربیان تربیتی راهبران فرآیند تربیت در آموزشگاه هستند و اگر این چنین باشد مربی تربیتی باید مدرسه را به مرکز اندیشه ها تبدیل کند و آن گاه است که فضای مدرسه در اختیار تربیت قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار