در گفت و گو با پانا مطرح شد؛

هدف این همایش آن است که؛ دانش آموزان با تاریخچه ی آموزش و پرورش منطقه خود آشنا شوند و راه پیشینیان خود را حفظ کنند

سارانی: باید با همکاری یکدیگر آینده ای روشن برای فرزندانمان بسازیم.

زاهدان(پانا)- به گفته ی مدیر آموزش و پرورش شهرستان هیرمند برای رسیدن به هدف مطلوب باید هدف هایی که در حال حاضر داریم را دنبال کنیم تا به نتیجه ی خوبی برسیم.

کد مطلب: ۸۹۷۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف این همایش آن است که؛ دانش آموزان با تاریخچه ی آموزش و پرورش منطقه خود آشنا شوند و راه پیشینیان خود را حفظ کنند

حمید سارانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان هیرمند می گوید دانش آموزان باید به واسطه تکنولوژی تلاش خود را افزایش دهند. به بهانه ی برگزاری همایش یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش نوین در سیستان مصاحبه‌ای با مدیر آموزش و پرورش شهرستان هیرمند انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ذیل می خوانیم.

پیام شما به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان هیرمند برای این همایش چیست؟

سیستان سرزمین اولین ها در تاریخ بوده است بطوریکه در گذشته های دور در حوزه ی ادبیات دارای اولین شاعران زن و مرد، در حوزه ی علوم تجربی انجام اولین جراحی مغز و سزارین، پرورش اولین دانشمند ها و فیلسوفان و..، در حوزه ی هنر ساخت اولین انیمیشن و در حوزه ی مهندسی ایجاد اولین کانال‌کشی فاظلاب در شهر سوخته، مربوط به این دیار است. پیام من آن است که با توجه به اینکه آموزش و پرورش دستگاه تعلیم و تربیت است و آن هدفی جز تربیت و آموزش فرزندان این مرز و بوم را ندارد،باید دست در دست هم دهیم تا آینده ی روشنی را برای دانش آموزان، فرزندان و آیندگان این مرز و بوم رقم زنیم.

اهمیت این همایش‌ برای دانش آموزان چه می تواند باشد؟

با توجه به اینکه در این همایش، نمایشگاه اسناد تاریخی از مدارک، کارنامه ها و نامه های(قدیمی) دانش آموزان را جمع آوری و به نمایش عموم خواهیم گذاشت، این مسئله زمینه ای را برای دانش آموزان فعلی ایجاد خواهد کرد تا از زحمات پیشینیان خود برای ترویج و کسب علم آگاه شوند و دریابند که دانش آموزان گذشته(قدیم) با وجود امکانات اندک زحمات فراوانی را کشیده اند. از این روی بایستی امروز آنها نیز تلاش بیشتری کنند چرا که ما از امکانات بسیار خوبی نسبت به گذشتگان خود برخورداریم و باید نتایج بهتری نیز دریافت کنیم.

اولین هدف تاسیس آموزش و پرورش در سیستان چه بوده است؟

هدف اولیه تاسیس آموزش و پرورش در سیستان ایجاد انگیزه برای معلمین و دانش آموزان بوده است. و هدف این همایش نیز در واقع به معنای آن است که دانش آموزان به تاریخچه ی آموزش و پرورش منطقه خود افتخار کنند و با وجود پیشرفت های علمی راه پیشینیان خود را حفظ کنند.

تفاوت آموزش و پرورش کنونی با آموزش و پرورش صد سال پیش چه چیزی می تواند باشد؟

ما در سال 1297 امکانات امروزی را نداشته ایم اما مهم ترین مسئله، بحث پژوهش های علمی و جدیدی است که در کارنامه خود داریم لذا با توجه به پیشرفتی که از نظر علم و تکنولوژی لحظه به لحظه ایجاد می شود و ما نیز از آن بهره می جوییم می توان گفت که اینها خود تفاوت هایی است که ما با آموزش و پرورش گذشته داریم.

آیا آموزش و پرورش به آن هدف مطلوبی که از صد سال پیش تاکنون مد نظر داشته، رسیده است؟

در ارتباط با هدف مطلوب و رسیدن به آن ابتدا باید هدف هایی را که در حال حاظر داریم ترسیم کنیم که در این راه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و معلمین و پیشکسوتان زحمات زیادی کشیده شده است. لذا تلاش ما بر این است که بتوانیم فاصله ها را کم کنیم و به اهدف مطلوبی که مد نظر است برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار