استاندار فارس: توانمند سازی جوامع محلی نخستین گام احیا تالاب ها است

شیراز (پانا) -استاندار فارس احیای تالاب‌ها را نیازمند توانمندسازی جوامع محلی و جلب مشارکت های مردمی دانست، و افزود: احیا تالاب‌ها باید به مطالبه مردم تبدیل شود و مردمی که در نزدیکی آنها زندگی می کنند به عنوان مطالبه‌گر اصلی برای حیات و احیا این تالاب ها تلاش کنند.

کد مطلب: ۸۹۷۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس:  توانمند سازی جوامع محلی نخستین گام احیا تالاب ها است

عنایت‌اله رحیمی در دیدار با معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اهمیت زیست محیطی تالاب های استان فارس، افزود: با توجه به خشکسالی های پیاپی حیات تالاب های استان فارس با مخاطره رو به رو شده است.

وی با تاکید بر اینکه احیا و بازگشت حیات به تالاب های فارس باید به عنوان مطالبه‌ای ملی مطرح شود، اشاره کرد: پیوسته نبودن ساختار تالاب‌های فارس سبب می‌شود احیا آنها علاوه بر اقدامات مشترک به اقداماتی خاص برای هر تالاب نیز نیاز داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه احیا و بازگرداندن حیات به تالاب‌ها در مرحله نخست نیازمند توانمندسازی جوامع محلی و جلب مشارکت‌های مردمی است، عنوان کرد: اقتصادی کردن این تالاب‌ها باعث می‌شود مردمی که در نزدیکی آنها زندگی می‌کنند به عنوان مطالبه‌گر اصلی برای حیات و احیا این تالاب‌ها تلاش کنند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه اقتصاد روستا متکی به زمین و آب است، تنوع بخشی به انواع محصولات کشاورزی و همچنین ایجاد مشاغل دیگر در روستا‌ها را امری مهم در مدیریت آب مصرفی در حوزه کشاورزی استان دانست.

رحیمی افزود: نتیجه بخش‌بودن اقداماتی که در راستای احیا تالاب‌ها انجام می‌شود پیرو تعیین برنامه هدفمند و اجرای این برنامه تحت فرماندهی یک نهاد فرابخشی همچون استانداری محقق می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار