آموزش‌ زیست محیطی بین کودکان اردبیلی توسعه می یابد

اردبیل (پانا) - مدیرکل محیط زیست اردبیل گفت: به منظور توسعه مفاهیم زیست محیطی آموزش‌های مربوط بین گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان در استان اردبیل توسعه می‌یابد.

کد مطلب: ۸۹۷۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌ زیست محیطی بین کودکان اردبیلی توسعه می یابد

محمد خداپرست درجریان بازدید از مدارس اردبیل گفت: به منظور توسعه آموزش‌های زیست محیطی در گروه سنی کودکان و نوجوانان آموزش‌های خاصی با بهره گیری از اساتید و کارشناسان محیط زیست درنظر گرفته شده که با مشارکت آموزش و پرورش اجرا می شود.

او طرح همیاران محیط زیست را یکی از طرح‌های شاخص در افزایش علاقه‌مندی دانش آموزان به موضوع صیانت از محیط زیست دانست و افزود: توسعه آموزش‌های زیست محیطی بین کودکان و نوجوانان به عنوان تقویت کننده پایه‌های آموزشی و افزایش دهنده دغدغه مندی‌های لازم در این حوزه محسوب می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان آشنایی کلی با مباحث زیست محیطی و قوانین و مقررات مربوط به همراه عدم برخورداری از سابقه محکومیت‌های محیط زیستی را از جمله شرایط لازم برای همکاری در طرح‌ همیاران نام برد.

خداپرست افزود: مشارکت در طرح همیاران محیط زیست یک نوع همکاری داوطلبانه محسوب شده که در آن شناسایی و معرفی واحدهای آلاینده و مقابله با بحران‌های زیست محیطی و ترویج فرهنگ صیانت از این میراث ارزشمند دنبال می‌شود.

او یادآور شد: توجه به آموزش‌های زیست محیطی در تمامی شهرهای استان اردبیل مورد تاکید بوده تا در بعد فرهنگسازی به آنچه که مدنظر قرار داریم دست یابیم.

مدیرکل محیط زیست استان اضافه کرد: حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت آحاد مردم بوده و بدون همکاری و تعامل مناسب نمی‌توان از محیط زیست امانت داری کرده و آن را به نسل آینده هدیه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار