استاندار قم: مهندسین سرمایه های فکری برای توسعه همه جانبه هستند

قم (پانا) - استاندار قم در مراسم گرامیداشت روز مهندس گفت: مهندسین سرمایه های فکری برای توسعه همه جانبه هستند.

کد مطلب: ۸۹۷۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قم: مهندسین سرمایه های فکری برای توسعه همه جانبه هستند

بهرام سرمست استاندار قم در همایش گرامیداشت روز مهندس در سالن شهرداری قم، طی سخنانی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، با اشاره به جرقه های توسعه کشور در قرن معاصر اظهار کرد: در قرن حاضر تلاش های زیادی برای جبران عقب ماندگی ها صورت گرفت.

وی تئوری های توسعه که دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی متولی آن هستند را مورد توجه قرار داد و با اشاره به تئوری خطی دنباله روی از غرب برای توسعه افزود: در مقابل این تئوری کسانی قرار دارند که بازگشت به سنت ها را در پیش گرفته اند.

وی گفت: به نظر می آید رویکردی بینابینی وجود دارد و آن پاسداری از الگوهای ایرانی و اسلامی و در عین حال عدم غفلت از نوآوری و فناوری های جدید است.

سرمست افزود: این الگو باید مورد توجه مهندسین در حوزه های مختلف خصوصا ساختمان سازی باشد.

استاندار قم همچنین آینده پژوهی را در راستای ایفای نقش مهندسین ضروری دانست و گفت: بایستی تاریخ خود را شناخته و با آشنایی با شرایط حال و چشم انداز آینده برنامه ریزی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ترسیم جایگاه نظام مهندسی در بخش های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: توصیه من به تمام مسئولین اجرایی استان این است که خود را بی نیاز از مشورت با تشکل ها و مهندسین در حوزه های مختلف نبینند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه برای پیشرفت کشور تنها منابع طبیعی کافی نیست گفت: مهندسین که جزء منابع انسانی کشور اند، سرمایه های فکری برای توسعه همه جانبه هستند.

سرمست اجرای صحیح سیاست های دولتمردان در کشور را یکی از رسالت های جامعه ی مهندسی دانست و خاطرنشان کرد: در کنار این وظیفه ی خطیر مهندسین باید بر سیاست های کلان نظارت کرده و دولت را در سیاست گذاری یاری دهند.

استاندار قم تولید و صدور خدمات فنی و مهندسی را یکی از اقتضائات دنیای جدید دانست و گفت: مهندسین نباید محدود به یک عرصه خاص شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار