سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان:

دست فروشان و بساط گستران همدان شناسنامه دار می شوند

همدان (پانا) - سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان از استقرار دست فروشان در محل ثابت و صدور کارت شناسایی برای آن ها در اجرای طرح ساماندهی دست فروشان خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۷۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دست فروشان و بساط گستران همدان شناسنامه دار می شوند

حسین مردانی اظهار داشت: تاکنون ۳۹۴ نفر از دست فروشان و بساط گستران در طرح ساماندهی دست فروشان ثبت نام کرده اند که بعد از ارائه مدارک شناسایی و احراز هویت، کارت شناسایی و کاورهای متحدالشکل که لوگوی شهرداری با عنوان "طرح ساماندهی بساط گستران" روی آن چاپ شده است در اختیار این دست فروشان قرار می گیرد.
او در ادامه توضیح داد: اجرای این طرح در ایام پایانی سال و از دهم اسفندماه ۹۷ با راه اندازی روز بازار پیاده راه اکباتان از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب و نیز شب بازار پیاده راه بوعلی از ساعت ۸ شب اجرا و عملیاتی خواهد شد.
مردانی ضمن بیان این که با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه، سیاست شهرداری عاری از هر گونه برخورد قهری با دست فروشان و حذف آن ها می باشد خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی، منافع شهروندان و دستفروشان در نظر گرفته شده و با شناسنامه دار شدن آن ها ضمن شناسایی دست فروشان واقعی و بومی، شهروندان با اعتماد بیشتری از دست فروشان خرید می کنند چرا که اطمینان دارند دست فروشان در سامانه شهرداری، دارای شناسنامه هستند و تحت نظارت به فعالیت می پردازند.
او تصریح کرد: در این طرح منافع مغازه داران و واحدهای صنفی نیز در نظر گرفته شده و با تمرکز دستفروشان در مکان های مناسب، ثابت و در ساعت های مشخص، رونق بازار نیز به صورت هدفمند در نظر گرفته می شود.
سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان با تأکید بر حفظ حقوق شهروندی و اشاره به ازدحام جمعیت در معابر شهری در ایام پایانی سال اظهار کرد: اجرای این طرح ضمن در نظر گرفتن معیشت دستفروشان و مغازه داران، آزاد سازی معابر عمومی و سهولت تردد شهروندان، موجب حذف زواید بصری و نظارت بیشتر می شود که آرامش، نشاط و امنیت در جامعه را در پی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار