امور تربیتی جهت نما وقطب نمای تعلیم وتربیت است

بجنورد (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی درنشست خبری امروز به مناسبت فرارسیدن 8 اسفند سالروزتاسیس نهاد مقدس امور تربیتی، امور تربیتی را جهت نما وقطب نمای تعلیم وتربیت عنوان نمود.

کد مطلب: ۸۹۶۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
امور تربیتی جهت نما وقطب نمای تعلیم وتربیت است

شورزاده گفت: رسیدن به حیات طیبه و تربیت دانش‌آموزان در تراز جمهوری اسلامی غایت فعالیت‌های آموزش و پرورش است که در راستای سند تحول بنیادین به این مهم می‌رسد.

وی با اشاره به طرح ملی حفظ جز 30 قرآن کریم افزود: بیش از 40 هزار نفر از دانش‌آموزان خراسان شمالی که 30 درصد دانش آموزان استان را تشکیل می‌دهند در سامانه طرح ملی حفظ جز 30 ثبت نام و کار خود را آغاز کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از اعزام 6300 دانش‌آموز به راهیان نور در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در سال 96 بیش از 6 هزار و 300 نفر از دانش آموزان استان به اردوهای راهیان نور جنوب کشور اعزام شدند و در سال جاری نیز تاکنون سه هزار و 700 نفر در این اردوها حضور پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اکنون 329 نماز خانه مستقل در مدارس استان دایر است، خاطرنشان کرد: میانگین و شاخص سرانه نمازخانه مدارس در کشور 0/5 متر می‌باشد که این میزان در خراسان‌شمالی 23 سانتیمتر است. همچنین 10 مرکز مشاوره، 11 دارالقرآن و 13 کانون فرهنگی و تربیتی در خراسان شمالی به دانش آموزان خدمات فرهنگی و قرآنی ارائه می‌کنند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از پایین بودن سرانه کتاب هر دانش آموز در استان نسبت به میانگین کشوری خبر داد و اضافه کرد: علی‌رغم وجود 880 کتابخانه مستقل در مدارس و 2816 کتابخانه کلاسی باز هم از میانگین کشوری در این زمینه عقب هستیم.

وی با ارائه توضیحات تکمیلی در این خصوص ادامه داد: سرانه کشوری به ازای هر دانش آموز 9 جلد کتاب می‌باشد اما در خراسان‌شمالی این رقم 2.5 جلد است.

شورزاده در پایان با اشاره به تعداد مشاوران مدارس استان افزود: اکنون 258 مشاور در سطح مدارس استان فعالیت دارند و هیچ گونه مشکلی در مقطع متوسطه اول نداریم، اما به طور کلی و با توجه به نیاز دانش آموزان در مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم به 50 مشاور دیگر در استان نیاز داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار