زیرساخت‌های گردشگری دریایی در شهرها و روستاهای ساحلی استان بوشهر ایجاد شد

بوشهر(پانا)_معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اجرای توریسم بوشهر ۲۰۲۲ گفت: در اجرای این پروژه طرح‌های گردشگری در شهرها، روستاها و مناطق عشایری تدوین و در این راستا زیرساخت‌های گردشگری دریایی در شهرها و روستاهای ساحلی استان بوشهر ایجاد شده است.

کد مطلب: ۸۹۵۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
زیرساخت‌های گردشگری دریایی در شهرها و روستاهای ساحلی استان بوشهر ایجاد شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، مهرداد ستوده اظهار داشت: با توجه به تجربه موفق نوروز گذشته که استان بوشهر در جذب گردشگر رتبه سوم کشور را کسب کرد راهکارهای لازم برای رفع مشکلات مناطق گردشگری ارائه شده است.

وی افزود: استان بوشهر در عرصه صنعت توریسم جایگاه خود را در کشور یافته است که در این راستا امسال ستاد تسهیل خدمات سفر استان بوشهر از اردیبهشت آغاز به‌کار کرد.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی شهرداری‌های استان برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری ابراز داشت: در راستای توسعه طرح‌های گردشگری در شهرها، روستاها و مناطق عشایری، طرح بوشهر توریسم 2022 تدوین و از آن رونمایی شد.
ستوده بیان کرد: در اجرای طرح توریسم بوشهر 2022 برنامه‌های گردشگری در شهرها، روستاها و مناطق عشایری تدوین شده است.
وی با بیان اینکه طرح توریسم بوشهر 2022 در مناطق شهری، روستایی و عشایری عملیاتی شده است خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان بوشهر سواحل است که جذابیت زیادی داشته و متقاضیان فراوانی برای استفاده از تفریحات دریایی دارد.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر صنعت توریسم در استان را نوپا دانست و افزود: در راستای توسعه بوم گردی، اقامتگاه‌های گردشگری در روستاهای استان بوشهر ایجاد شده که این مهم با هماهنگی دفتر روستایی استانداری و اداره کل میراث فرهنگی انجام شده است.
ستوده با بیان اینکه طرح توریسم بوشهر 2022 در مناطق عشایری دشتستان و دشتی اجرا شده است تصریح کرد: در این راستا اقامتگاه‌های گردشگری در مناطق عشایری شهرستان‌های دشتی و دشتستان فراهم شده است.
وی از توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی در سواحل استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این زمینه به اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ماموریت داده شده که برای ایجاد شناورها تفریحی و گردشگری زیرساخت‌های لازم و هماهنگی‌ها مورد نیاز انجام دهد.
ستوده با اشاره به اینکه در اجرای طرح توریسم بوشهر 2022 سه خیابان در 3 شهر استان به نام خیابان گردشگری می‌شوند تصریح کرد: در این زمینه سه شهر بوشهر، گناوه و کنگان به عنوان پایلوت انتخاب شده که در این شهرها یک خیابان کنار ساحل دریا به خیابان گردشگری تبدیل می‌شود که در این مکان‌ها ضمن عرضه تولیدات صنایع دستی و محصولات تولیدی استان، امکان استفاده تفریحی از ساحل فراهم می‌شود.
وی از ایجاد کمپ‌های گردشگری در شهرهای استان بوشهر خبر داد و افزود: برای ایجاد کمپ‌های گردشگری، شهرداران استان بوشهر زیرساخت‌های لازم در زمینه آب، برق، ارتباطات مخابراتی، فیبرنوری، سرویس بهداشتی و دیگر امکانات فراهم کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار