از مجموعه آثار فرهنگیان استان کرمانشاه؛ «اقیانوس بی‌انتها» سرشار از قطعات ادبی عرفانی است

کرمانشاه (پانا) - کتاب اقیانوس بی‌انتها، سرشار از قطعات ادبی عرفانی است که آدمی را از دنیای خاکی جدا می‌سازد و او را به سفری دور و دراز می‌برد که لبریز از پرسش‌های بی‌جواب و مفاهیم ظاهرا مخالف با عقل و خرد است؛ اما پس از گره‌افکنی در ذهن مخاطب، گشایش لذت‌بخشی را نصیبش می‌کند.

کد مطلب: ۸۹۵۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
از مجموعه آثار فرهنگیان استان کرمانشاه؛ «اقیانوس بی‌انتها» سرشار از قطعات ادبی عرفانی است

«سارا بیگ‌پور» این کتاب را به اهتمام انتشارات «طاق‌بستان» در سال 1392 و در شمارگان 1000 نسخه چاپ و روانۀ بازار نشر کرده‌است تا در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

در مقدمۀ کتاب اقیانوس بی‌انتها، چنین آمده‌است: «مجموعه‌ای که پیش رو دارید، قطعات ادبی عرفانی است که در دو فصل «عرفان» و «اوصاف» از سال 75 تا 90 به رشتۀ تحریر درآمده‌است.» در جای‌جای کتاب، علاقۀ وافر نویسنده به ادبیات و عرفان موج می‌زند.

از نکات جالب توجه این کتاب می‌توان به عناوین بخش‌های مختلف دو فصل آن اشاره کرد که نشان‌دهندۀ ذوق لطیف، نازک خیالی و دقت نگارنده در انتخاب واژگان است. حدیث چشمان خمار، باغ اطلسی‌های خزان، دیوانگان مصلوب‌شده، عقل سرگردان، گل‌واژۀ عرشیان و مرثیه بر افلاکیان، بخشی از این عنوان‌هاست.

در فصل اول کتاب، نویسنده با «قلم عشق» عرفان را توصیف می‌کند. «نوای عاشقانه» از «دل بیقرار» سر می‌دهد و در «آینۀ اقبال»، «باغ اطلسی‌های خزان» را به نظاره می‌نشیند. از «درد فقر»، «مرثیه بر سرنوشت» می‌سراید و با دیدن «لطف بهار» از «سرچشمۀ خیال»، «در مسیر سرنوشت» گام برمی‌دارد و «آرزوهای دست‌نیافتنی» «دیوانگان مصلوب‌شده» را به کمک «عقل سرگردان» خویش بازگو می‌کند.

در فصل دوم کتاب، اوصاف «چشمان منتظر» را در «مرثیه بر افلاکیان» به تصویر می‌کشد و با صدایی لطیف، «گل‌واژۀ عرشیان» در گوش مخاطب زمزمه می‌کند و در پایان، «امیر عدالت» را از دریچه‌ای متفاوت به خوانندۀ کتاب، معرفی می‌نماید.

گاهی باید از جهان کنونی دل کند، عقل را پرواز داد و ذهن را آزاد گذاشت تا به اوج هستی راه یابد. آن‌جا سراسر سرور، شادی، آرامش و امنیت است. کتاب اقیانوس بی‌انتها از سارا بیگ‌پور، چنین حال و هوایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار