دری: کسب شایستگی های عمومی هدف اصلی تربیت در سند تحول بنیادین است

تهران (پانا) - نمایشگاه دستاوردهای مدارس فرهنگ درپرتو انقلاب اسلامی، به ابتکار اداره معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران و با همکاری مدیران مدارس فرهنگ شهر تهران برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۹۴۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
دری:  کسب شایستگی های عمومی هدف اصلی تربیت در سند تحول بنیادین است

درّی معاون آموزش متوسطه شهر تهران و معاونان مناطق از نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله مدارس فرهنگ و مدرسه انقلاب بازدید کردند و معاون آموزش متوسطه برپایی این نمایشگاه را نمونه ای از مشارکت ارکان مدرسه در به ثمر رساندن اهداف ساحت های تربیتی برشمرد. او مدرسه را فضای اجتماعی هدفمندی دانست که باید زنجیره ای از موقعیت های یادگیری را برای مربیان و متربیان فراهم کند تا از این طریق فرصت حرکت رشد یابنده و تعالی بخش را در اختیار آنها قرار دهد. کسب شایستگی های عمومی هدف اصلی تربیت در سند تحول بنیادین است و لازم است که همه برنامه ها ، مناسبت ها و اقدامات تربیتی و یادگیری در مدرسه مبتنی بر فراهم ساختن این موقعیت های هدفمند و پیوسته باشد و معلمان به عنوان تسهیل کنندگان آموزش به متربیان کمک می کنند تا در مراحل یادگیری متناسب با تفاوت های فردی و تابعیت ها و استعداد هایشان گام بردارند و پیامدهای هدف گذاری شده را کسب نمایند.

در نمایشگاه دستاوردهای مدارس فرهنگ، نمونه دستاوردهای این مدارس در پرتو انقلاب اسلامی با توجه به ساحت های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین و به عبارتی نمونه ای از موقعیت های یادگیری و اهداف تربیتی که با هدایت و راهنمایی معلمان به ثمر رسیده بود به نمایش گذاشته شد و دانش آموزان به شرح مختصری از اهداف هر ساحت و دستاوردهای به نمایش درآمده پرداختند . توامان گروه سرود دانش آموزان پسر مدرسه فرهنگ منطقه 2 سرود ی با مضمون پاسداشت فرهنگ انقلاب اجرا کردند.مدرسه انقلاب با همیاری و مشارکت دانش آموزان مدرسه دخترانه فرهنگ 7 برپاشده ودانش آموزان ، نمونه ای ازدستاوردهای دوران قبل ، بعد انقلاب و دوران دفاع مقدس را در قالب پوستر ، عکس و طراحی بصری درآن به نمایش گذاشته بودند. معاون آموزش متوسطه برپایی مدرسه انقلاب را از نمونه فعالیت هایی دانستند که نشان دهنده مدرسه به عنوان محل کسب تجربه های جدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار