نخستین مرکز پیش‌دبستانی دانش آموزان با نیازهای ویژه در خرم آباد افتتاح شد

خرم آباد(پانا) - با حضور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان و مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان نخستین مرکز پیش‌دبستانی مستقل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در خرم‌آباد افتتاح شد.

لینک کوتاه کپی شد
نخستین مرکز پیش‌دبستانی دانش آموزان با نیازهای ویژه در خرم آباد افتتاح شد

رضا زینی‌وند مقدم مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در افتتاح نخستین مرکز پیش‌دبستانی مستقل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در خرم‌آباد گفت: خدمات ویژه گفتار درمانی و کاردرمانی و سرویس‌های رایگان در این مدرسه ارائه می‌شود.
زینی‌وند مقدم با اشاره به تامین برخی تجهیزات کودکان نیازهای ویژه از سمعک و عینک نیز افزود: این مرکز(مدرسه نهال) پیش از این مخروبه بوده و کد تخریب داشته که با همت سازمان کودکان استثنایی و اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال بازسازی و بهسازی شده است.
وی با اشاره به حضور 26 دانش‌آموز در این مرکز گفت: شیفت عصر مدرسه نهال نیز برای آموزش کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم فعال است.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش توسعه کیفی و کمی و مدیریت یکپارچه را برای تثبیت و هویت سازی کودکان پیش دبستانی دنبال می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: پوشش تحصیلی مراکز پیش دبستانی استان قبل از دولت تدبیر و امید در سال 92 معادل 37 درصد بوده که امسال به 70 درصد رسیده است.
زینی‌وند مقدم افزود: فعالیت این مراکز در مناطق محروم، روستایی و کمتر توسعه‌یافته استان بسیار پایین بوده است که با صرف هزینه و اقدامات دولت پوشش این مراکز به 60 درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: همچنین در بحث توسعه کیفی نیز جشنواره ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی برگزار شد و آموزش بهنگام دانش‌آموزان کم توان برای ورود به مقطع ابتدایی در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه ارتقا مهارت‌های حرفه‌ای معلمان و مدرسان پیش‌دبستانی به صورت مستمر انجام می‌شود، تصریح کرد: در مدیریت یکپارچه نیز هماهنگی و همکاری خوبی با کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و بسیج برای کمک به توسعه مراکز پیش‌دبستانی در مراکز محروم ایجاد شده است.
به گفته زینی‌وند مقدم حدود سه هزار و 500 دانش آموز استثنایی در استان مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار