نگاهی متفاوت به نامزدهای جشنواره فیلم فجر

«شبی که ماه کامل شد» با 13 نامزدی، رکورددار جشنواره فیلم فجر شد

تهران (پانا) - با معرفی نامزدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم «شبی که ماه کامل شد» بیشترین نامزدی را در این دوره به خود اختصاص داد.

کد مطلب: ۸۹۳۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
«شبی که ماه کامل شد» با 13 نامزدی، رکورددار جشنواره فیلم فجر شد

نامزدهای بخش‌های مختلف سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در شامگاه یک شنبه 21 بهمن 97 اعلام شدند که از میان آنها 4 فیلم سهم بالایی از نامزدی‌ها را به خود اختصاص دادند و در رتبه اول تا چهارم قرار دارند.

از میان فیلم‌های امسال «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار با نامزدی در 13 بخش بیشترین نامزدی را به خود اختصاص داد. در ادامه فیلم «ماجرای نیمروز 2: رد خون» ساخته محمدحسین مهدویان با 11 نامزدی و »غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی با 10 نامزدی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. همچنین فیلم »متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی با 10 نامزدی با فیلم تختی مساوی شد و در رتبه سوم ایستاد.

درجایگاه چهارم «قصر شیرین» رضا میرکریمی با هشت نامزدی قرار گرفت و پس از آن فیلم «مسخره باز» با شش نامزدی در بخش سودای سیمرغ و یک نامزدی در بخش نگاه نو در رده بندی بعدی قرار گرفت.

«سرخپوست» نیما جاویدی، «قسم» محسن تنابنده در شش رشته نامزد دریافت جایزه شدند.

فیلمهای «23نفر»به کارگردانی مهدی جعفری و «سمفونی نهم» محمدرضا هنرمند نیز در پنج عنوان کاندیدای دریافت سیمرغ شدند و «درخونگاه» سیاوش اسدی برای سه شاخه نامزد جایزه شده است.‌

فیلم‌های «بنفشه آفریقایی» مونا زندی حقیقی، «طلا» پرویز شهبازی، «و ناگهان درخت» صفی یزدانیان در دو رشته نامزد دریافت جایزه شده و فیلمهای «پالتو شتری»مهدی علی میرزایی، «خون خدا» مرتضی علی عباس میرزایی،«سال دوم دانشکده من» رسول صدرعاملی و «آشفتگی» فریدون جیرانی هم در یک رشته نامزد شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار