افتتاح فاز اول پایانه مرزی رازی شهرستان خوی

ارومیه (پانا)- در ایام الله دهه فجر امسال، فاز اول پایانه مرز رازی خوی افتتاح می‌شود.

کد مطلب: ۸۹۲۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح فاز اول پایانه مرزی رازی شهرستان خوی

آذربایجان غربی با داشتن ۳ مرز در شهر‌های ماکو ارومیه و خوی ارومیه مناطق استراتژیک کشور به شمار می‌رود.

در ایام الله دهه فجر سال جاری و با قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد پرشکوه انقلاب اسلامی فاز اول پایانه مرزی رازی با حضور معاون وزیر راه افتتاح و فاز دوم ان کلنگ زنی می‌شود.

مظفر وفا مدیر پایانه مرزی رازی با اشاره بر فعالیت‌های انجام شده این پروژه گفت: فعالیت پایانه مرزی رازی به سال ۱۳۹۰ برمیگردد که بعنوان گذر گاه با محوریت عبور مسافر شروع به کار کرده است؛ و هم چنین ادامه داد: در نخستین سالی این پایانه افتتاح شد حدود ۱۲۰ هزار نفر و در سال ۹۱ به اضافه دو ماهه سال ۹۰ در این مرز ۲۲۰ هزار نفر مسافر تردد داشته است؛ و هم چنین در سال ۹۲ حدود ۳۷۰ هزار نفر و در سال ۹۳ با وجود ۲ ماه تعطیلی مرز بعلت مشکلاتی که طرف ترک داشت ترددصورت گرفته است و در سال ۹۶ بالغ بر یک میلیون نفر از این پایانه عبور و ترددی داشته اند.

وفا افزود: این میزان تردد نشان دهنده این است که مسافرین این مرز را به عنوان مرز مطمین و راحت انتخاب کرده اندو اگر زیر ساخت‌های لازم که اگر صورت بگیرد قدم موثری برداشته می‌شود و این پایانه به صورت یکی از بزرگترین مرز‌های زیرزمینی کشور مان خواهد شد.

هزینه‌های پرداخت شده برای این پروژه که ۸ میلیارد تومان در کلنگ زنی فاز اول و برای تاسیسات و ساختمان‌ها مبلغ ۳۵ میلیارد تومان است.

گفتنی است مرز راه آهن رازی نیز تنها راه ریلی به کشور ترکیه بوده و می‌تواند روابط تجاری بین ایران و اروپا را تسهیل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار