نادیا دواری: یکی ازمهم ترین مولفه ها دربازی های کودکان ،توجه به نقش فعال وموثرآنان به ویژه در بازی های تیمی و گروهی است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: لذت از بازی، صرفاً مختص کودکان نیست بلکه معلمان و والدین نیز می توانند ازشرکت در بازی با کودکان لذت ببرند. یکی از اهداف طرح می تواند ایجاد فرهنگ بازی بین کودک و والدین و احیای بازی های سنتی باشد . در پایان دواری با تاکید بر برگزاری شکوهمند جشن چهلمین سال انقلاب، این ایام را فرصتی برای ایجاد انس و الفت بیش از پیش کودکانمان و تعمیق پیوند آنان با آرمان های انقلاب اسلامی دانست .

کد مطلب: ۸۹۱۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نادیا دواری: یکی ازمهم ترین مولفه ها دربازی های کودکان ،توجه به نقش فعال وموثرآنان به ویژه در بازی های تیمی و گروهی است

در ابتدای جلسه، صادق پور مدیرآموزش و پرورش منطقه 1،ضمن خوشامدگویی به همکاران، با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی، توجه به طرح های تسهیل کننده ی یادگیری را بسیار ارزشمند خواند. سپس دوّاری ضمن تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد و خاطره امام و شهدا و تسلیت ایام فاطمیه ، گفت : امروز نظام جمهوری اسلامی، انقلاب نوپای سال های اول پیروزی نیست و به قوام و قدرت و ثبات و پایداری رسیده است . جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه ی مردم آرمان های خود را در ارائه سبک نوینی ازحکومت داری و تعاملات جهانی دنبال می کند. نباید فراموش کنیم که یکی از اساسی ترین رویکردهای انقلاب اسلامی ایران، تغییرات اساسی درعرصه های فرهنگی و تعلیم وتربیت بوده است. وی با تاکید برمطالبات مردم از آموزش و پرورش گفت : اکنون زمان تغییر و تحول در نظام آموزشی کشور متناسب با نیازهای جامعه و تربیت فرزندانمان برای آینده می باشد و لازم است خدمات آموزشی به فرزندان این سرزمین در شان نظام جمهوری اسلامی باشد. وی گفت: این امر تحقق نخواهد یافت مگر آنکه مدیریتی دلسوز و پرتلاش داشته باشیم. دواری گفت : یکی از مهم ترین مولفه ها در بازی های کودکان توجه به نقش فعال و موثر آنان به ویژه در بازی های تیمی و گروهی است که با ایجاد شور و شوق زندگی در دانش آموزان موجب استمرار رغبت به یادگیری و یادگیری مادام العمررا در آنان محقق می کند. طرح بازی و یادگیری فرصت مناسبی جهت پرورش دانش آموزانی با انگیزه و مشتاق یادگیری است .

وی افزود : لذت از بازی، صرفاً مختص کودکان نیست بلکه معلمان و والدین نیز می توانند ازشرکت در بازی با کودکان لذت ببرند. یکی از اهداف طرح می تواند ایجاد فرهنگ بازی بین کودک و والدین و احیای بازی های سنتی باشد . در پایان دواری با تاکید بر برگزاری شکوهمند جشن چهلمین سال انقلاب، این ایام را فرصتی برای ایجاد انس و الفت بیش از پیش کودکانمان و تعمیق پیوند آنان با آرمان های انقلاب اسلامی دانست .

سپس رزم آرا معاون مدیرکل دفتر آموزش دبستانی به اهمیت و ضرورت یادگیری از طریق بازی در دوره آموزش ابتدایی و نقش موثر این دوره در طول زندگی پرداخت و هدف از اجرای این طرح را خارج شدن از کلیشه و قالب و سوق به سوی رشد وخلاقیت عنوان نمود. وی در پایان به توضیح و تبیین شیوه نامه بازی و یادگیری پرداخت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار