مرتضی حیدری

ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود، خون دل ها خورده ایم!

چهل سالگی انقلاب و مردم

ارومیه (پانا)- خداوند در قرآن کریم صادقانه ترین وعده ها را داده است و انذار و تبشیر پروردگار بر پایه عدل و حکمت الهی بوده است. آیه 11 سوره رعد گواه این مدعاست که سرنوشت هیچ قومی تغییر داده نشده است مگر به دست خودشان. 

کد مطلب: ۸۹۱۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد

انقلاب ها در سراسر دالان تاریخ، شوریدن مردم علیه حاکمانی بوده است که سرخوش از تکیه زدن بر اریکه قدرت و تاج و تخت، طبقه پایین و فرودست جامعه را چیز جز رعیت ندانسته و خود را مالک جان و مال مردم شان می دانستند.

انقلاب شکوهمند اسلامی از آن دست انقلاب هایی است که نه تنها یک شبه و متاثر از هیجان زیرپوستی جامعه نبوده بلکه ریشه و عقبه تاریخی دارد.

اگر انقلاب اسلامی ایران را همچون پرنده ای سفیدفام در نظر بگیریم دو بال این پرنده چیزی جز گذشته سرخ و آینده سبز نبوده است. اعتقاد مردم به گذشته سرخ که متاثر از انقلاب و عاشورای حسینی است و باور عمیق به آینده سبز که ریشه در اعتقاد به ظهور منجی دارد انقلاب اسلامی را از سایر انقلاب های جهان متمایز کرده است.

بررسی پیشینه انقلاب های تاریخ نشان می دهد همه آنها قریب به اتفاق منشا سیاسی داشتند اما بدون شک انقلاب اسلامی ایران که به اظهار صاحب نظران و تحلیلگران سیاسی بزرگترین رخداد سیاسی قرن بیستم بود، منشا سیاسی نداشت و برخاسته از خواست و اراده مردم بوده است.

شمع چهل سالگی انقلاب درحالی تا چندین روز دیگر خاموش می شود که نگاهی کوتاه به دستاوردهای چهار دهه اخیر نشان می دهد انقلاب در پایان چهل سالگی خود گذشته ای پرافتخار و آینده ای روشن دارد.

عینی ترین نمود افتخار و صلابت انقلاب، هشت سال دفاع مقدس است که به برکت جانفشانی جوانان ایرانی، نه تنها ذره ای از خاک پاک ایران به دشمن نرسید بلکه پس از گذشت 3 دهه از جنگ تحمیلی، هنوز خاطرات رشادت های رزمندگان انقلاب، زینت بخش کتاب پرماجرای تاریخ ایران است.

ریزش ها و رویش های انقلاب و هرس شاخ و برگ درخت انقلاب از زمان غرس این نهال تا الان که به درخت تنومندی تبدیل شده است نشان می دهد ریشه های این درخت آنچنان در عمق و جان خاک وطن ریشه دوانیده است که با هر باد دشمن حتی برگ هایش نیز نلرزد.

بارها تحریم های ظالمانه، ترور دانشمندان ایرانی، تهدید به جنگ، کارشکنی عمروعاص های داخلی و هزاران تهدید سخت و نرم اقیانوس آرام کشور را مواج کرده اما رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم همیشه درصحنه، به سلامت ایرانِ جان را از گردنه حوادث به سلامت گذرانده است.

باور داریم حتی اگر ذره ذره تن ما در آتش مشکلات خاکستر شود، بار دیگر ققنوس وار از زیر این خاکستر برمی خیزیم و عاشقانه سرود عشق را برای مام وطن می خوانیم.

مرتضی حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار