جام ملت‌های آسیا

تعظیم قاره کهن به قطری‌ها؛ آسمان آسیا عنابی شد

تهران (پانا) - تیم ملی قطر به روند شگفت‌انگیز خود ادامه داد و جام قهرمانی هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا را بالای سر برد.

کد مطلب: ۸۹۰۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تعظیم قاره کهن به قطری‌ها؛ آسمان آسیا عنابی شد

پرونده هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا به میزبانی امارات با برگزاری دیدار فینال بسته شد.

تیم ملی قطر که بدون دریافت گل خورده و با اقتدار کامل از سد تیم‌های مدعی عراق، کره جنوبی و امارات را حذف کرده بود، روبروی ژاپن پرافتخارترین تیم قاره کهن قرار گرفت.

روند رو به رشد قطر در همان نیمه اول گریبان‌گیر تیم ملی ژاپن شد و در دقیقه 12 علی آلموز دروازه سامورایی‌های فوتبال آسیا را باز کرد تا نهمین گل خود در انی تورنمنت را در فینال به ثمر رسانده و با عبور از نام علی دایی تبدیل به مقتدرترین آقای گل تاریخ جام ملت‌های آسیا شود. روند خوب قطر در دقیقه 27 ادامه داشت و عبدالعزیز حاتم در دقیقه 27 برتری قطری‌ها را دوبله کرد تا این تیم با پیروزی 2 بر صفر به رختکن برود.

نیمه دوم بازی با حملات ژاپن آغاز شد و این تیم در دقیقه 69 توسط مینامینو توانست اختلاف را کم کند و اولین گل خورده در پرونده قطر ثبت شود. اما بعد از دریافت گل قطری‌ها باز هم به جریان بازی برگشتند، دقیقه 82 ویدئو چک به قهرمانی قطر کمک کرد و روشن ایرماتوف نقطه پنالتی را با کمک این سیستم نشان داد تا علی عفیف گل سوم را وارد دروازه سامورایی‌ها کند.

تلاش‌های پایانی ژاپن برای جبران نتیجه نداشت و در نهایت تیم ملی قطر با اقتدار کامل به پیروزی 3 بر یک رسید تا برای اولین بار در تاریخ جام قهرمانی در آسیا را بالای سر ببرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار