در رویداد های دوازده بهمن57 میخوانیم:امام آمد

بیرجند (پانا) - در این گزارش که در آن به رویدادهای 12 بهمن 57 میپردازیم ، خواهیم گفت: امام خمینی (ره) در این روز تحت تدابیر شدید امنیتی و استقبال مردم ، پس از 15 سال به وطن خویش بازگشت.

کد مطلب: ۸۹۰۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
در رویداد های دوازده بهمن57 میخوانیم:امام آمد

در روز 12 بهمن سال 57 ، روحانیون در مسجد دانشگاه تهران تحصن کردند و چند تن از آنان به سخنرانی می پردازند. دانشجویان از گروه های مختلف مبارز و چریکی مشغول طرح و برنامه ریزی هستند برخی دانشجویان در گوشه ای مشغول آموزش فعالیت های چریکی و راه های مقابله با ماموران هستند.

اتباع کشورهای امریکا ، شوروی و ژاپن در حال خروجند و شهرها در انتظار دیدار فردی بودند که از آبان ۴۳ تا بهمن ۵۷ در تبعید به سر برد و مبارزه خود را با پخش اعلامیه و نوارکاست در بین مردم ادامه داد .

مسیر حرکت امام از فرودگاه تا بهشت زهرا اعلام شده و قرار است امام خمینی(ره) در برابر دانشگاه و در بهشت زهرا سخنرانی کنند.

در ساعت ۹:۲۷ دقیقه روز دوازدهم بهمن هواپیمای حامل امام خمینی«ره» در میان تدابیر شدید امنیتی دولت بختیار در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست .

در دوازدهمین روز از یازدهمین ماه سال۱۳۵۷ بزرگترین استقبال در تهران برگزار شد؛ بطوری که طول جمعیت استقبال کننده از امام خمینی«ره» به ۳۳ کیلومتر رسیده بود .

امام «ره» پس از سخنرانی به مدرسه عالی شهید مطهری یا مدرسه سپهسالار یا مدرسه ناصری رفتند و اینگونه سرآغاز حکومت جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.

روزنامه ها خبر از از پخش مراسم استقبال امام از رادیو و تلویزیون و آرایش گروه ها مقارن با ورود امام می دهند ، آیت الله طالقانی در پیامی از ارتشیان درخواست کرده است : « براداران ارتشی به روی مردم تیغ نگشایید.»؛ ونیز بسیاری از روزنامه ها گفتند:«امام آمد»

اما در این میان جمع زیادی از شیعیان لبنان با ارسال نامه‌ای به مراجع قم اعلام کردند حاضرند در کنار ملت ایران با رژیم پهلوی مبارزه کنند و در این راه به شهادت برسند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار