معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس : تعطیلی پنج شنبه ها فرصت آموزشی در مدارس را کم کرده است

شیراز (پانا) – معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به کمبود ساعات آموزشی در مدارس و تعطیلی پنج شنبه ها گفت: با کاهش ساعات آموزش در مدارس، انتظار کاهش محتوای آموزشی نیز می رود و دفتر تالیف به دنبال کاهش محتوای آموزشی و تناسب سازی آن با ساعات آموزشی است.

کد مطلب: ۸۹۰۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس : تعطیلی پنج شنبه ها فرصت آموزشی در مدارس را کم کرده است

فرهاد اسماعیلی در دیدار با نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس از نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزان این استان برای برنامه‌ریزی در امور آموزشی دعوت کرد و گفت: ما خواستار شنیدن نظرات دانش‌آموزان در خصوص محتوای کتب درسی، تناسب آن با ساعات آموزشی و نحوه برگزاری امتحانات هستیم.

وی در خصوص بحث تناسب درس و ساعت درسی گفت: در حال حاضر محتوای آموزشی و کتب درسی تناسبی با ساعات آموزش آن درس ندارد که هماهنگ سازی آن نیازمند کاهش محتوا و یا افزایش ساعت آموزش دروس است که راهکار دوم عملا مقدور نیست.

وی با اشاره به حذف برخی مطالب آموزشی در سال جاری از کتابهای درسی از جمله مبحث انتگرال ، این گام را حرکتی روبه جلو برشمرد و افزود: ما به دنبال ایجاد تناسب بین محتوا و ساعات آموزشی هستیم و شنیدن نظرات دانش‌آموزان در این زمینه میتواند نقش موثری در اجرا عملیاتی شدن این موضوع باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برنامه ریزی‌های آموزشی در آموزش و پرورش به نظرات دانش‌آموزان به عنوان هدف نهایی و مخاطب طرح‌ها توجهی نمی‌شود گفت: مجموعه آموزش و پرورش فارس و آموزش متوسطه با باور به نهاد مجلس دانش‌آموزی به دنبال استفاده از نظرات دانش‌آموزان در تمام برنامه‌ها و تصمیم گیری‌ها و استفاده حداکثری از این فرصت است.

او در ادامه از نمایندگان فارس خواست تا با تحقیق و تفحص در بین دانش‌آموزان مطالبات آنان را در زمینه های مختلف استخراج نمایند و تاکید کرد: آنچه شما میگویید الزما با آنچه سایر دانش‌آموزان میخواهند، یکی نیست و شرط یکی شدن این مباحث ارتباط نمایندگان با همکلاسیها و دانش آموزان در مدارس است.

وی با بیان اینکه شیوه های تدریس باید مبتنی بر واقعیت ها باشد و نمی توان از تمام معلمان با شرایط مختلف انتظار تدریس مشابه را داشت، از نمایندگان مجلس دانش‌آموزی خواست تا در زمینه شیوه‌های تدریس معلمان تحقیق کنند و نظرات جمع‌بندی شده دانش‌آموزان را ارئه نمایند.

وی در پاسخ به سوال نمایندگان در خصوص کمبود آزمایشگاه و تجهیزات آزمایشگاهی در استان گفت: خوشبختانه از نظر زیربنایی ما مشکل نداریم و برعکس ما در تفکر استفاده از این تجهیزات کمبود داریم یعنی معلمی که کمبود ساعت آموزش در زمینه تئوری دارد هیچ گاه به بردن دانش‌آموز به آزمایشگاه فکر نمی کند.

وی از نمایندگان خواست تا با توجه به برگزاری امتحانات ترم یک در مدارس نظرات خود و سایر دانش‌آموزان را در زمینه برگزاری امتحانات و استاندارد یا غیراستاندارد بودن آن (استاندارد بودن به این معنی که آیا آزمون بر اساس اهداف کتاب برگزار شده یا خیر؟) ، در زمینه شرایط فیزیکی و زمان برگزاری امتحانات جمع آوری و ارائه نمایند.

در پایان اسماعیلی خطاب به نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس گفت: آبنده مملکت در ده سال آینده دست شماست و مطمئن باشید گامی که امروز برداشته اید در نظام آموزشی نسل بعد موثر است و از آنان خواست تا سند تحول بنیادین را محور کارهای خود قرار دهند.

بیش از 800 هزار دانش‌آموز استان فارس دارای 8 کرسی در مجلس دانش‌آموزی هستند که در نهمین دوره این مجلس رئیس و منشی مجلس دانش‌آموزی کشور از نمایندگان این استان است و همچنین دو نفر از این نمایندگان عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجلس هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار