پیشگیری از بیماری های واگیردار پس از انقلاب اسلامی ایران

یزد (پانا) – معاون امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان یزد پیشگری از بیماری های واگیردار را پس از انقلاب اسلامی تحولی عظیم دانست.

کد مطلب: ۸۹۰۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از بیماری های واگیردار پس از انقلاب اسلامی ایران

در نشست خبری معاون امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان یزد با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز برگزار شد "محمدرضا دهقانی" آگاهی و اطلاع رسانی مردم را از رصالت های اصیل و مهم دانست که نقش آن به عهده رسانه ها می باشد تا این امر میسر شود.

وی پزشکان را مورد اعتمادترین افراد جامعه خطاب نمود و بیان داشت: پزشکان و نیروهای درگیر سلامت از گروه های قابل اعتماد به شمار می روند.

دهقانی با اشاره به اینکه مصرف بیش از حد نمک علل بسیاری از بیماری های قلبی عروقی است اظهار داشت: در سال 95 برای مصرف نمک یددار تلاش های بسیاری صورت گرفته و باید در حوزه آموزشی ترغیب مردم به این نوع مصرف نمک لحاظ شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسعه نظام و ساختار شبکه های بهداشتی درمانی در سطح کشور را از اتفاقات بسیار خوب انقلاب دانست.

وی پیشگری از بیماری های واگیردار را پس از انقلاب اسلامی تحولی عظیم دانست که حذف مالاریا، آبله، دیفتری و... را شامل می شود.

رئیس مرکز بهداشت استان در ادامه تصریح کرد با توجه به رویکرد مردم، تغییرات سبک زندگی و صنعتی شدن جامعه، بیماری های غیر واگیردار شیوع بیشتری پیدا کرده است.

دهقانی از طرح تحول بهداشت سلامت از ابتدای سال 94 و طرح سامانه سلامت ایرانیان(سیب) خبر داد.

وی با اشاره به اینکه واکسن فلج اطفال به دو صورت خوراکی و تزریقی است افزود: کلیه کودکان متولد سال 95 تا 97 که برای واکسن فلج اطفال تزریقی اقدام نکرده اند تا پایان بهمن ماه با مراجعه به مراکز خدمات درمانی اقدام نمایند.

معاون امور بهداشتی از 7/96 درصد جمعیت استان یزد که تحت پوشش سامانه سیب هستند خبر داد و عنوان کرد: 334 واحد فعال در سامانه، 40 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و 53 مرکز جامعه سلامت شهری در سامانه سیب ثبت شده است.

وی با شاره به اینکه 3/63 درصد مردم استان اضافه وزن دارند و چاق می باشند بیان داشت: یزد در مصرف فست فود در کشور مقام ششم را دارد و باید باور اجتماعی توسط دستگاه های دیگر آموزش داده شود تا مشارکت همگانی برای کنترل سلامتی مردم جامعه لحاظ شود.

دهقانی تصریح کرد: 44 درصد مردم استان که مبتلا به بیماری دیابت اند تحت پوشش مراکز بهداشت سلامت هستند و ما در این زمینه رتبه سوم کشوری را دارا هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: فشار خون بالای 14، 73/22درصد و گزش های مربوط به گربه 51 درصد استان را شامل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار