به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی:

بهره برداری بیش از هزار طرح عمرانی در فارس

شیراز (پانا) - استاندار فارس از به بهره برداری رسیدن بیش از یک هزار و ۷۰ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در فارس و همزمان با دهه فجر خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۰۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری بیش از هزار طرح عمرانی در فارس

عنایت الله رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص تشریح برنامه های دهه فجر، پروژه های سردخانه هزار و صد تنی ، ایستگاه مترو امام حسین (ع) ، تقاطع غیر همسطح امیرکبیر - جوادیه ، کارخانه نوین آباد ،بزرگراه مرودشت درودزن ، بیمارستان قائمیه و پیراپزشکی جهرم را از شاخص ترین پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر برشمرد.
وی ادامه داد: وزیر صنعت،معدن و تجارت برای کلنگ زنی فولاد خرامه و کارخانه تولید کاغذ و کارخانه سیمان خاکستری در نی ریز و فاز چهارم کاشی پاسارگاد در فارس حضور پیدا خواهد کرد.
فاز چهارم کاشی سرام پاسارگاد با ۱۳۲ میلیارد تومان و ۲۴۰ نفر اشتغال زایی و در شهرستان سپیدان با ۱۵۵ میلیاردتومان سرمایه گذاری و اشتغال زایی ۱۲۲ نفر نیز از دیگر طرح هایی است که با حضور وزیر صنعت انجام خواهد شد.
او اظهار داشت : امروز نظام سلطه به دنبال ناکارآمد نشان دادن انقلاب و تضعیف آن هستند و رسانه ها نقش موثری در آگاهی دادن به جامعه را بر عهده دارد.
او افزود: یکی از اصول توسعه پایدار، پایداری فرهنگی است و رسانه ها یکی از ارکان این پایداری است که نیاز است با آگاهی بخشی به مردم و نقد منصفانه و توام با عدالت به رشد و توسعه کشور کمک کنند.
رحیمی افزود: به طور نسبی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بی پرده صحبت کردن آن با مردم است و امروز خوشبختانه شاهد این هستیم که به راحتی از هر نقطه ای نظام اجرایی و اداری دولت نقد میشود و ماهم پذیرای تمام این نقدها هستیم‌.
وی در پاسخ به اینکه آیا تغییراتی را در مدیران دستگاههای اجرایی داریم گفت: قطعا با مدیرانی که تلاش خود را برای انقلاب و نظام دارند کار خواهیم کرد و خوشبختانه مدیران فارس در دولت یازدهم و دوازدهم مدیران برنامه ریز بودند که با برنامه های مدونی که داشته اند موجب حرکت و پویایی مجموعه خود شده اند.
وی در خصوص فرمانداری شیراز و تعیین تکلیف فرماندار و معاونانی که سرپرست هستند نیز افزود: دغدغه ای در این خصوص نداریم چرا که بدنه کارشناسی و مدیریتی استان را می شناسیم و تلاشمان این است که کارآمدترین ها را انتخاب کنیم.
رحیمی، محوری ترین اولویت کاری خود را در زمینه معیشت و اشتغال دانست و افزود: لازمه تحقق این امر باور به اثرگذاری و اثرپذیری خودمان است که باید برای اثرگذاری بیشتر تلاش کنیم و برای رشد معیشت افراد اول باید بیکاری را از استان بزداییم و اشتغال پایدار ایجاد کنیم.
او لازمه ی ایجاد اشتغال را سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار عنوان کرد و ادامه داد: ما به دنبال جذب سرمایه گذار در فارس هستیم و علاوا برآن برای حفظ بنگاههای اقتصادی فعلی و جلوگیری از ورشکستگی آنها در تلاش هستیم.
او گذر از شرایط تحریم های اقتصادی امروز را نیازمند همراهی و همدلی مردم دانست و افزود: در این شرایط وظیفه ما هم برنامه محور بودن و استفاده از توانمندی های داخلی و خوداتکایی است.
رحیمی تاکید کرد: نباید افراموش کنیم که ما به دنبال استقلال بوده ایم و رسیدن و تحقق این امر هزینه هایی را برای ما داشته است.

او ادامه داد: به تمام فرمانداران ابلاغ شده است که تا پایان سال حداقل یک مدیر زن و بانو را در بدنه مدیریتی خود منصوب کنند.
استاندار فارس در پایان از عموم مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن چهل سالگی انقلاب دعوت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار