نشاط سیاسی اردبیل در دولت تدبیر و امید افزایش یافت

اردبیل (پانا) - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل:احزاب و جریان های سیاسی از زمان روی کارآمدن دولت تدبیر و امید بیش از گذشته فعال شده و در این دولت نشاط سیاسی در جامعه افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۸۹۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
نشاط سیاسی اردبیل در دولت تدبیر و امید افزایش یافت

ماریا موسوی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 42 حزب در استان فعال بوده و تلاش می شود تا تمام گروه های سیاسی دارای فعالیت شناسنامه دار شوند .
او افزود: اقدامات اولیه برای راه اندازی خانه احزاب در استان انجام شده و یا تهیه ساختمان آن زمینه برای انتخابات آن فراهم می شود .
موسوی بیان کرد: تعامل خوبی با همه جریان های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب در استان وجود دارد و در مواردی جلسات و نشست های 2 طیف با هم برگزار شده است .
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری با بیان اینکه جریان های سیاسی صاحب فکر و اندیشه هستند، افزود: احزاب و تشکل‌ها جزو نخبگان سیاسی جامعه هستند و نقش آنها در تصمیم‌گیری ‌ها، تصمیم ‌سازی ‌ها و ایجاد فضای بانشاط سیاسی حائز اهمیت است .
موسوی اضافه کرد : فعالیت ‌های موثر و سالم احزاب و تشکل‌‌ های سیاسی در استان می‌ تواند توسعه هر چه بیشتر را برای استان با ارائه ایده ‌ها و نقطه‌ نظرات موثر و سازنده داشته باشد و امید می رود این امر در استان اردبیل تحقق یابد .

اوهمچنین با بیان اینکه اردبیل در زمره استان های امن کشور است، افزود: سه کمیسیون شورای تامین ، کمیسیون کارگری و دانشجویی در استان بطور منظم فعال است و امسال 24 مصوبه در این کمیسیون ها به تصویب رسیده است .
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل ادامه داد: با فعال شدن کمیسیون کارگری مشکلات کارگران در استان به حداقل رسیده و با اقدامات پیشگیرانه اجازه بروز مشکل در واحدهای تولیدی داده نشده است .
موسوی با بیان اینکه در مرکز استان در زمینه رسیدگی به مسائل و مشکلات کارگری اقدامات خوبی صورت می گیرد ، بیان کرد: در شهرستان ها نیز فرمانداران یک روز در هفته از واحدهای تولیدی بازدید کرده و مسائل و مشکلات موجود را شناسایی و بر رفع آن اقدام می کنند .
او همچنین بیان کرد: در حوزه فعالیت سیاسی دانشجویی نیز استان اردبیل جزو استان های بی مساله و سفید بوده و فضای آرام و با نشاطی در دانشگاه های استان حاکم است .
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل اضافه کرد: برای ایجاد نشاط سیاسی در دانشگاه ها برنامه های متنوعی برگزار می شود و این برنامه ها تاکنون بدون هر گونه مساله و مشکل خاص اجرایی شده است .

موسوی همچنین به برخی تغییرات در جغرافیای سیاسی استان گفت: امسال سه روستای اردیموسی ، ثمرین و زهرا به شهر تبدیل شده اند .
او تصریح کرد: طرح ایجاد شهرستان شدن اصلاندوز پس از تصویب در وزارت کشور و کمیته های هیات دولت اکنون منتظر تصویب نهایی در هیات وزیران است که بزودی اجرایی می شود .

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل افزود: مقدمات اولیه برای ورود به انتخابات در استان فراهم شده و از هفته آینده فعالیت ها در این زمینه کلید می خورد .
موسوی در پایان اظهار کرد: در حال رصد تحرکات انتخاباتی هستیم و به فرمانداری ها اعلام شده تا نقاط قوت و ضعف انتخابات گذشته بررسی شده تا کاستی های موجود برطرف شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار