با هدف ارائه آموزش‌های مهارتی:

سیزدهمین مرکز یادگیری محلی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش مارگون راه اندازی شد

پانا (یاسوج) - در آئینی با حضور جمعی از مسئولان-فرهنگیان-مربیان-سوادآموزان و دانش آموزان، آئین سیزدهمین مرکز یادگیری محلی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش مارگون برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۹۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
سیزدهمین مرکز یادگیری محلی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش مارگون  راه اندازی شد

در این آئین مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مرکز نخستین مرکز یادگیری محلی بخش مارگون است که با هدف ارائه آموزش‌های مهارتی در کنار سواد پایه راه اندازی می‌شود.

هادی زارع پور افزود: مهارت های زندگی- مهارت های اجتماعی- حقوق شهروندی و حرفه های تخصصی 4بخشی است که در برنامه آموزشی این مرکز قرار دارد.

وی گفت: با مشارکت بیش از ۱۳ اداره و نهاد و دستگاه های اجرایی 40نوع مهارت در این مرکز آموزش داده می شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: در سال گذشته 8مرکز راه اندازی و امسال نیز 8مرکز در 2بخش دولتی- غیردولتی و مشارکتی در حال راه اندازی است.

وی همچنین به فعالیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تغییر شاخص سواد پس از فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: درصدباسوادی استان در جمعیت ۶ سال به بالا در سال ۵۵ حدود ۳۱ درصد بود که هم اکنون به حدود ۸۵ درصد رسیده است.

وی به اجرای ۲۰ برنامه از اول مهر تاکنون در مورد چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:40برنامه متنوع در سطح ادارات و مدارس در دهه فجر برپا می شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امسال ۲۰۰ سوادآموز علاوه بر فراگیری سواد با مهارت های icdl نیز آشنا می‌شوند.

سید حمدالله خواهش نیک گفت: تا پایان امسال 3 مرکز یادگیری محلی در چرام- بهمئی و لنده ایجاد می‌شود.

در حاشیه راه اندازی این مرکز نمایشگاهی از دست ساخته های سواد آموزان و آموزش دهندگان ،غذاهای محلی و داروهای گیاهی در مارگون برپا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار