دعوت رئیس سازمان نقشه برداری کشور از وزیر آموزش و پرورش، برای مشارکت دریک مسابقه نقاشی بین المللی

تهران (پانا) - رئیس سازمان نقشه برداری کشور از وزیر آموزش و پرورش برای مشارکت کودکان و نوجوانان و دانش آموزان دریک مسابقه نقاشی بین المللی دعوت کرد.

کد مطلب: ۸۸۹۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دعوت رئیس سازمان نقشه برداری کشور از وزیر آموزش و پرورش، برای مشارکت دریک مسابقه نقاشی بین المللی

به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور، مسعود شفیعی در راستای وظایف این سازمان بعنوان نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران در انجمن بین المللی کارتوگرافی(ICA)، طی نامه ای از سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پروش خواست تا برای مشارکت گسترده دانش آموزان ایرانی در این رویداد بین المللی از طریق مدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با سازمان نقشه برداری کشور همکاری نماید.

شفیعی در این نامه برگزاری نمایشگاهی از نقاشی های منتخب کودکان و نوجوانان کشورهای عضو در موضوعات تعیین شده از سوی انجمن بین المللی کارتوگرافی در حاشیه نشست مجمع عمومی ICA را همواره در دستور کار این مجمع عنوان کرد و از مسابقه نقاشی سال جاری میلادی با عنوان "ما عاشق نقشه هستیم( We Love Maps) " خبر داد.

معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این نامه خطاب به وزیر اظهار داشت: سازمان نقشه برداری کشور در هر دوره با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، ابتدا این مسابقه را در سطح ملی برگزار کرده و پس از داوری نقاشی های منتخب را برای شرکت در مسابقه نقاشی بین المللی "باربارا پیچنیک " ارسال می کند.

این نقاشی ها نهایتاً از سوی ICA در اختیار "یونیسف " قرار خواهد گرفت و از برخی آثار منتخب در نشریات بین المللی کارتوگرافی نیز استفاده خواهد شد.

شفیعی در ادامه این نامه، ارائه این نقاشی ها را مبین استعداد، خلاقیت و هنر فرزندان جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل دانست و همکاری نزدیک وزارت آموزش و پرورش با این سازمان را در ادوار گذشته تحسین کرد.

گفتنی است همایش های انجمن بین المللی کارتوگرافی( ICA) هر دو سال یکبار و مجامع عمومی آن هر چهار سال یکبار برگزار می شود. همچنین نشست آتی این مجمع نیز با حضور نمایندگان کشورهای عضو، تیرماه سال آینده در کشور ژاپن برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار