در ادامه مداخلات غرب در امور داخلی کشورها

ضرب الاجل هشت روزه اروپا به دولت رسمی ونزوئلا

تهران (پانا) - کشورهای اروپایی در ادامه دخالت های غرب در امور داخلی ونزوئلا، برای مادورو رییس جمهوری این کشور در برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری ضرب الاجل هشت روزه تعیین کردند.

کد مطلب: ۸۸۹۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرب الاجل هشت روزه اروپا به دولت رسمی ونزوئلا

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی فرانس 24، دولت‌های فرانسه، آلمان و اسپانیا به ونزوئلا اولتیماتوم دادند.

این سه کشور اروپایی هشدار دادند در صورتی که تا هشت روز دیگر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ونزوئلا اعلام نشود، آنها 'خوان گوایدو' را به عنوان رئیس‌جمهوری قانونی این کشور به رسمیت خواهند شناخت و از نظر آنها مادورو دیگر رئیس دولت نیست.

ونزوئلا در چند روز گذشته صحنه تحولات عمده سیاسی بوده است.«خوان گوایدو» رهبر حزب مخالف که رئیس مجلس ملی این کشور است، روز چهارشنبه با حضور در جمع هوادارانش، سوگند ریاست جمهوری یاد کرد.

پس از آن دولت آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی، از وی اعلام حمایت کرده و او را به عنوان رئیس دولت موقت به رسمیت شناختند.
این اقدام سبب شد که نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا دستور قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا را صادر و به دیپلمات‌های این کشور 72 ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک کنند.

همچنین واشنگتن در اقدامی خلاف اصول روابط دیپلماتیک اعلام کرد که دستور دولت ونزوئلا برای خروج دیپلمات های آمریکایی را نمی پذیرد.
گوایدو که رهبری مخالفان دولت را بر عهده گرفته است، ساعتی بعد در یک پیام توئیتری از «همه سفارتخانه ‌ها» خواست که در ونزوئلا باقی مانده و اقدامی صورت ندهند.

مادورو ، آمریکا را عامل پشت پرده تشدید اعتراض‌ها علیه دولتش می‌داند و مخالفان را به طرح‌ریزی کودتا متهم می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار