اجرای طرح مدام در دبیرستان شهید ذوالفقاری میبد

یزد (پانا) - طرح مدام توسط دانش آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان دوره اول شهید ذوالفقاری میبد اجرا شد.

کد مطلب: ۸۸۸۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مدام در دبیرستان شهید ذوالفقاری میبد

"مهدی کارگر"، معاون آموزشی دبیرستان شهید ذوالفقاری میبد، در راستای برگزاری این برنامه گفت: طرح مدام به معنای مشارکت دانش آموزان در اجرای امور مدرسه می باشد و یک طرح کیفی و کمی آموزشی برای دانش آموزان علاقمند به شغل دبیر مدارس است؛ که طی این طرح وظایف دبیران، معاونین و همه مسئولیت های اصلی اداری مدرسه به دانش آموز واگذار می شود.

او ضمن اشاره به آموزش مهارتهای زندگی به واسطه اجرای این برنامه تاکید کرد: مجری این طرح دانش آموزان مستعد و علاقمند به شغل دبیری و اداره مدرسه هستند که دانش آموزان مسئولیت های اصلی و عمومی یک روز مدرسه را طبق وظایف تعیین شده و با نظارت کارکنان مدرسه و با الگو گرفتن از آنها به عهده می گیرند و در نقش مدیر، معاونان و دبیران به انجام وظیفه می پردازند.

وی تصریح کرد: طی جلسه ای که مسئولین آموزشگاه با دانش آموزان داوطلب اجرای این طرح داشتند شرایط و قوانین لازم و ضروری به آنها توضیح داده شد.

معاون آموزشی دبیرستان شهید ذوالفقاری اظهار داشت: اصل این برنامه مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه است. دانش آموزان با اداره کلاسهای درس، قرائت حدیث کسا به مناسبت ایام فاطمیه و پخش کلیپهای مختلف و ... این طرح را اجرا نمودند.

او ضمن اشاره به آشنایی دانش آموزان با مشکلات مدرسه، مسئولیت پذیری، شرکت و همفکری در حل مشکلات آموزشگاه خاطر نشان کرد: دانش آموزان عزیز یک روز پرنشاط و آموزنده را در قالب اجرای طرح مدام تجربه کردند.

وی تقویت اعتماد به نفس در دانش آموزان، ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان مستعد برای علاقه مند کردن آنان به شغل معلمی، کمک به دانش آموزان به منظور شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت در آنان، تقویت حس همکاری در دانش آموزان، ایجاد تنوع در کلاس، ایجاد مشارکت و حضور فعال دانش آموزان در کلاس و تقویت حس مسئولیت پذیری در دانش آموزان را از اهداف برنامه ریزی شده این طرح دانست.

گفتنی است؛ مسئول حراست، کارشناس گروههای آموزشی و همچنین اولیا دانش آموزان مجری طرح مدام ضمن بازدید از اجرای طرح از کادر آموزشگاه و دانش آموزان تقدیر و تشکر نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار