ورود بازی های فکری به مدارس، حاصل یک برنامه ریزی روبه جلو است

شیراز(پانا) - مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: داوری مسابقات بازی های فکری توسط معلمان، می تواند به برگزاری هرچه بهتر مسابقات کمک کند، چرا که آن ها بیشتر از هر کس دیگری روحیه و فضای دانش آموزی را درک می کنند.

کد مطلب: ۸۸۸۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ورود بازی های فکری به مدارس، حاصل یک برنامه ریزی روبه جلو است

طاهره بینیاز در حاشیه بازدید از مرحله استانی مسابقات بازی های فکری فارس در گفتوگو با پانا ضمن تشکر از سازمان دانش آموزی فارس در راستای برگزاری این مسابقات و ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان، با بیان این که نقش بازی های فکری برهیچ کس پوشیده نیست، گفت: بازی های فکری به ایجاد و پرورش خلاقیت های ذهنی و پویایی دانش آموزان کمک می کند.

وی همچنین با اشاره به این که بازی های فکری بینش اجتماعی و مشارکت گروهی دانش‌آموزان را افزایش خواهد داد، ادامه داد: تمام این موارد در نهایت به رشد و بالندگی جامعه کمک خواهد کرد و نشاط را در دانش آموزان افزایش می دهد، چرا که هم در فضای مدرسه و هم در فضای خانواده به فعالیت ها و مشارکت های گروهی و اجتماعی ترغیب می شوند.

وی با بیان این که اهمیت بازی های فکری چند سالی است که برای مسئولین مشخص شده است، اظهار داشت: امیدواریم تا در آینده فضاهایی در کنار مطالب درسی و آموزشی برای دانش آموزان در نظر گرفته شود که به امر مهم بازی، تفریح، پرورش ذهن و خلاقیت و نشاط دانش آموزان بپردازد.

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش فارس در خصوص ورود بازی‌های فکری به مدارس که در سال جاری روی داد، خاطر نشان کرد: این اتفاق حاصل یک برنامه‌ریزی مناسب است که هرچه به جلو پیش برویم برای ما روشن می شود که چه چیزی برای دانش‌آموزان بهتر است.

بینیاز با اشاره به آموزش و داوری مسابقات بازی های فکری توسط معلمان مدارس به عنوان کاری نو و خلاقانه که امسال توسط سازمان دانش‌آموزی فارس انجام شده، عنوان کرد: قطعا زمانی که دانش‌آموزان در انجام کاری معلمان و مربیانشان را در کنار خود می بینند با نشاط و روحیه بهتری آن کار را انجام خواهند داد.

وی اضافه کرد: ضمن این که داوران و مربیان مسابقات بازیهای فکری افرادی از درون نهاد آموزش و پرورش هستند، قطعا این افراد به دلیل شناخت و درک بهتر روحیه و فضای دانشآموزی، با دانشآموزان تعامل بهتری برقرار خواهند کرد که این امر به برگزاری هرچه بهتر مسابقات کمک می کند.

وی با اشاره به این که بازی های فکری در هر سنی که انجام شود، می تواند انسان ها را دور هم جمع کند و به پرورش خلاقیت و نشاط در آن ها کمک کند، افزود: برنامه‌‌ریزی برای برگزاری این مسابقات ویژه فرهنگیان شاغل و بازنشسته نیز ابتکار جالبی است که حاصل خلاقیت سازمان دانش‌آموزی فارس و مدیریت این مجموعه است و اینکار یعنی مشارکت آن‌ها در امر بازی و تاثیر بسیار خوبی برای رشد فکری و پویایی آنها خواهد داشت چرا که بازی های فکری در سنین بالا می تواند سبب افزایش امید به زندگی و پویایی نشاط نیز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار