مسابقات بازی‌های فکری سرگرمی، موجب ایجاد یک جریان اجتماعی در فارس شده است

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در گفت و گو با پانا ادامه داد: راه‌اندازی این بازی‌ها و این مسابقات در راستای کاهش دغدغه خانواده‌ها و آسیب‌های فضای مجازی بوده است که خوشبختانه مورد استقبال بسیار خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیز واقع شده است.

کد مطلب: ۸۸۸۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات بازی‌های فکری سرگرمی، موجب ایجاد یک جریان اجتماعی در فارس شده است

محسن کلاری ادامه داد: سازمان دانش‌آموزی در یکسال گذشته رویکرد فعالیت‌های خود را به سمت این برده است تا شاهد بروز آموزشهای مهارتی و تشکیلاتی سازمان در رفتار دانش‌آموزان باشد و یکی از این اقدامات همان برگزاری بازی‌های فکری سرگرمی بود.

او افزود: امسال تصمیم گرفتیم تا یک بررسی و یک مهندسی در برگزاری برنامه‌ها و ارائه بازی‌های فکری داشته باشیم و با تحقیقاتی که انجام شد متوجه استقبال و علاقه بسیار فرهنگیان و معلمان شدیم و اینکه کاملا مستعد این مسئله هستند که با دیدن آموزش‌های لازم مربی‌گری این بازی‌ها را برعهده بگیرند.

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی هم که ما شاهد یک رشد و توسعه بسیار گسترده و نفوذ در بین خانواده ها هستیم وجود همین مربیان است که خود موجب ایجاد یک تحول و پویایی در مدرسه شد.

او ادامه داد: بیش از 800 مربی در مرحله اول متقاضی آموزش در مدارس شدند و داوطلبانه آموزش‌های رایگان را دیدند و به آموزش دانش‌آموزان در مدارس پرداختند.

کلاری افزود: در مرحله ناحیه و منطقه ای این بازی‌ها بیش از 30 هزار داوطلب داشتیم که با توجه به سهمیه‌هایی که به هر منطقه داده شده بیش از 15 هزار دانش‌آموز از سراسر استان در این بازی‌ها شرکت کردند و برگزیدگان آن‌ها نزدیک به 1700 دانش‌آموز بود که وارد مرحله استانی شدند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: این بازی‌ها و این موج که ایجاد شده موجب ایجاد یک اندیشه پویا، یک لذت پایا، و آینده ای زیبا منجر خواهد شد و دانش‌آموزان ما را برای حضور در آینده و اجتماع توانمند خواهد کرد.

کلاری از تشکیل کارگروه خلاقیت و توسعه بازی‌های فکری سرگرمی در سازمان دانش‌آموزی فارس خبر داد و افزود: در این کارگروه به دنبال این هستیم تا بازی‌هایی را متناسب با دروس طراحی کنیم تا سطوح یادگیری را در مدارس افزایش دهد.

وی افزود: باید تحول و تغییر را درفضای آموزشی ایجاد کنیم تا شاهد رشد خلاقیت و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان باشیم.

او اظهار داشت: برگزاری مسابقات بازی‌های فکری سرگرمی در واقع یک جریان اجتماعی را ایجاد کرده است به طوریکه همه به این نتیجه رسیده‌اند که این امر یک ابزار برای خانواده‌ها و نزدیک کردن اولیا با دانش‌آموزان است و ما به دنبال آن هستیم تا این برنامه را برای خانواده‌ها و فرهنگیان و بازنشستگان نیز برگزار کنیم.

کلاری در خصوص زمان برگزاری المپیاد ملی این بازی‌ها گفت: به دلیل اینکه سایر استان‌ها علاقمند به حضور در این برنامه هستند و هنوز مراحل منطقه و ناحیه را طی نکرده اند خواستار تمدید زمان برگزاری المپیاد ملی شده‌اند و احتمالا در انتهای فروردین‌ماه برگزار شود.

چهارمین دوره المپیاد استانی بازی‌های فکری سرگرمی در روزهای 4 و 5 بهمن ماه با حضور بیش از 1700 دانش‌آموز در شیراز برگزار شد و شرکت کنندگان در 12رشته باهم به رقابت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار