کمیسیون اروپا: کانال مالی با ایران بزودی شروع به کار می‌کند

تهران (پانا) - کمیسیون اروپا اعلام کرد که سازوکار مالی این اتحادیه برای معامله با ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا بزودی اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۸۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کمیسیون اروپا: کانال مالی با ایران بزودی شروع به کار می‌کند

به گزارش مهر از بلومبرگ، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است بزودی سازوکار مالی این اتحادیه و ایران برای تعاملات مالی و تجاری و دور زدن تحریم‌های آمریکا وارد فاز اجرایی خواهد شد.

همچنین سه دپیلمات اروپایی اعلام کردند به احتمال زیادی ساز و کار مالی اتحادیه اروپا و ایران در اوایل روز دوشنبه، یعنی تا کمتر از سه روز دیگر بصورت رسمی رونمایی و شروع بکار خواهد کرد.

از سوی دیگر منابع دیپلماتیک اروپایی گفته‌اند سازوکار مالی مشترک اتحادیه اروپا و ایران تا پایان ماه میلادی جاری اجرایی خواهد شد و سایر اعضای اتحادیه اروپا نیز بر این موضوع تاکید دارند.

پیش از این نیز برخی منابع از احتمال ریاست آلمان بر سازوکار مالی اتحادیه اروپا و ایران خبر داده‌ بودند.

همچنین هفته گذشته، «لارنس نورمن» خبرنگار نشریه «وال‌استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود که که کانال سازوکار مالی اتحادیه اروپا و ایران ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده ثبت خواهد شد. وی گفته بود که این ساز و کار «در فرانسه ثبت می‌شود و مدیر آن نیز یک بانکدار ارشد آلمانی خواهد بود. انتظار می‌رود که بریتانیا نیز به عنوان سهامدار [به این ساز و کار] بپیوندد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار