مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان:

عرضه تولیدات زنان استان در شهرهای در مسیر زوار

سمنان (پانا) - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان از عرضه تولیدات زنان استان در ورودی و خروجی همه شهرهای در مسیر زوار خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۸۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
عرضه تولیدات زنان استان در شهرهای در مسیر زوار

زینب کرکه‌آبادی رئیس کارگروه زنان و خانواده ستاد چهلمین سالروز پیروزی انقلاب استان سمنان اظهار کرد: در ورودی و خروجی همه شهرهایی که در مسیر مشهد مقدس و بالعکس هستند، 10 غرفه به عرضه محصولات و تولیدات زنان استان اختصاص یافته است.

وی به نقش مهم زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: نقش و جایگاه زنان در انقلاب تا آنجا است که امام خمینی(ره) می‌فرمایند ملتی که بانوانش در صف مقدم مبارزه هستند، هیچگاه آسیب نمی‌بیند.

رئیس کارگروه زنان و خانواده ستاد چهلمین سالروز پیروزی انقلاب استان سمنان، از 40 سالگی انقلاب اسلامی به مثابه یک معجزه نام برد و افزود: زنان در همه تحولات انقلاب اسلامی نقشی مهم داشتند.

کرکه آبادی با بیان اینکه زنان علاوه بر کار و مسئولیت‌های سیاسی اجتماعی به خانواده، تحصیل و پژوهش و... نیز توجه داشتند، خاطرنشان کرد: جایگاه بانوان امروز به هیچ وجه با سال‌های پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه در روستای هم در اوایل انقلاب حتی یک زن دانشگاهی و دانشجو وجود نداشت، ادامه داد: امروز به برکت انقلاب همان روستا بیش از یک‌صد زن کارشناس و متخصص دارد و این مهم از برکات انقلاب اسلامی است که همه مناطق شهری و روستایی کشور از آن بهره‌مند هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان از پیش‌بینی بیش از 230 عنوان برنامه در کارگروه زنان و خانواده ستاد چهلمین سالروز پیروزی انقلاب استان خبر داد و گفت: این برنامه‌های همه بخش‌های مرتبط با حوزه زنان و خانواده را تحت‌پوشش قرار داده است.

وی از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های بانوان در همه شهرستان‌های استان خبر داد و تصریح کرد: افتتاح طرح‌های خودکفایی زنان، افتتاح چند پارک بانوان، رونمایی از کتاب مولفین زن استان، افتتاح مرکز رفاه خانواده، افتتاح چندین مهد، نمایشگاه عکس ویژه بانوان، مسابقات ورزشی بانوان، تجلیل از زنان کارآفرین و بانوان موفق استان، تجلیل از بانوان ورزشکار، افتتاح هفت پروژه مرتبط با حوزه بانوان و خانواده و... از جمله برنامه‌های این کارگروه در استان است.

کرکه‌آبادی از افتتاح پارک اختصاصی بانوان در چند شهر استان خبر داد و گفت: اولین پارک بانوان استان در سرخه راه‌اندازی شد و سپس در دامغان و آرادان این زیرساخت‌ها ایجاد شد و در دهه فجر امسال نیز بانوان گرمساری از پارک بانوان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان با بیان اینکه پارک بانوان در همه شهرستان‌های هشت‌گانه استان جانمایی شده، ادامه داد: این پارک در بیشتر شهرستان‌های باقی‌مانده بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌شود که در آینده همه این پارک‌ها به بهره‌برداری برسند.

وی از تدوین سند ارتقاء بانوان استان خبر داد و اضافه کرد: در این سند وضعیت و چشم‌اندازهای پیش روی بانوان در حوزه‌های آموزشی، اقتصادی، فرهنگی و... ترسیم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار