سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در مراسم گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش:

جلب مشارکت درون و برون سازمانی از مهم‌ترین رویکردهای آموزش و پرورش است

زنجان (پانا) - نعمت اله محمدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در مراسم گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش استان،جلب مشارکت درون و برون سازمانی را از مهم‌ترین رویکردهای آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۸۸۷۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
جلب مشارکت درون و برون سازمانی از مهم‌ترین رویکردهای آموزش و پرورش است

مراسم گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش استان با حضورمعاون وزیر و رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت ، سرپرست و معاونان اداره کل و همچنین روسای ادارات نواحی و مناطق 14 گانه استان و سایر مدعوین در باشگاه آموزشی و رفاهی فرهنگیان زنجان برگزار شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم اظهار کرد: «شورای آموزش و پرورش رکن مشارکت دستگاه‌ها در آموزش و پرورش است و پس از تاسیس در تصمیم‌گیری، نظارت و اجرا نقش فعالی داشته است».

نعمت اله محمدی با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش با تمام وجود در اختیار آموزش و پرورش است، اضافه کرد: «این مهم جز با مشارکت کامل محقق نمی‌شود».

وی با اشاره به اینکه اعضای شوراها پا به پای مسئولان در آموزش و پرورش فعال هستند، بیان کرد: «آموزش و پرورش تشکیل شوراهای متعددی را در دستور کار دارد و باید همه و همه در تلاش برای ایجاد یک تعلیم و تربیت بالنده باشند».

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در دستگاه تعلیم و تربیت باید مشارکت را به عنوان یک رویکرد دید، اضافه کرد: در سند تحول بنیادین به مشارکت در همه ابعاد آن توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد دولتی پاسخگوی هزینه‌های آموزش و پرورش نیست، ادامه داد: «به همین دلیل جلب مشارکت درون و برون سازمانی از مهم‌ترین رویکردهای آموزش و پرورش است».

محمدی با اشاره به اینکه مدارس باید از یک نهاد صرف آموزشی به یک دستگاه پرورشی و فرهنگی تبدیل شود، عنوان کرد: «باید به نحوی فعالیت کرد که دانش‌آموزان را با توجه به ساحت‌های مورد تاکید در سند تحول تحویل جامعه داد».

گفتنی است در پایان این جلسه از شوراهای برتر تجلیل به عمل آمد و بر این اساس شوراهای آموزش و پرورش شهرستان طارم، منطقه افشار و شهرستان خدابنده به عنوان شوراهای برتر استان معرفی گردیدند.

شایان ذکر است از معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، معاون پرورشی و فرهنگی و همچنین رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان نیز در خصوص همکاری مطلوب با شورای آموزش و پرورش استان قدردانی به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار