برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی آنا در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - با حضور گروه هایی از استان های شمال غرب کشور، جشنواره « فرهنگی و ورزشی آنا» در شهرستان خلخال برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۷۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی آنا در استان اردبیل

در این جشنواره گروه های شرکت کننده برخی از سنت های آیینی و بازیهای مختلف بومی و محلی را به نمایش گذاشتند .
فرماندار خلخال در مراسم افتتاح این جشنواره با اشاره به حضور گروه هایی از استان ها ی گیلان ، اردبیل و آذربایجان شرقی در خلخال گفت: برگزاری جشنواره های مختلف ، باعث گسترش ارتباطات منطقه ای و تقویت صنعت گردشگری خواهد داشت .
فریدون بابایی برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی آنا در خلخال را در راستای کمک به تحقق ایده زمستان بیدار عنوان کرد و گفت: این جشنواره علاوه بر معرفی آداب و رسوم منطقه ، در تقویت بسترهای فرهنگی هم تاثیرگذار خواهد بود .
در این جشنواره هنرمندان و گروه هایی از از شهرستان های رضوانشهر ، تالش ، فومن ، کلیبر ، اردبیل و خلخال شرکت کرده بودند و در پایان از تیم ها و هنرمندان برتر تجلیل شد.

این جشنواره در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی درسالن ورزشی 2 هزار نفری پوریای ولی با اجرای بازیها وموسیقی محلی با استقبال شهروندان خلخال برگزار شد .

بازی‌های بومی و محلی مناطق مختلف کشورمان، ریشه در آئین، سنت و فرهنگ مردمان همان منطقه را دارد که این بازیها با شیوه‌های مرسوم و منحصر به فردی که دارند، ارزش و اعتبار ویژه‌ای را به این سنت ها بخشیده و جذابیت اجرای آن را برای مخاطبین بیشتر می‌کند و به همین منظور، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی، شرکت‌کنندگان می‌توانند با آداب و رسوم مناطق مختلف کشورمان نیز آشنا شوند .

برگزاری این جشنواره در جهت جذب گردشگر و توریسم پذیری برای مناطق مختلف از جمله روستاهای هدف گردشگری می‌تواند تاثیرگذار باشد و از این رو ضمن احیای این بازیهای محلی، می‌توان آن را درطول سال در نقاط مختلف شهر با آئین‌های خاصی که دارند اجرا کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار