محمدرضا داوری در نشست خبری با خبرنگاران؛

هنر ارتباط مستقیم با مسائل اقتصادی دارد

تبریز (پانا)_محمدرضا داوری گفت: اساس ساختار یک جامعه هنر است که ارتباط مستقیم با مسائل اقتصادی، فرهنگی و موقعیت اجتماعی دارد.

کد مطلب: ۸۸۷۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
هنر ارتباط مستقیم با مسائل اقتصادی دارد

محمدرضا داوری متولد سال ۱۳۵۰ است و نقاشی را از ۳۴ سال پیش به صورت حرفه ای شروع کرده که الان در گالری داوری مشغول به فعالیت است و به هنرجویان خود نقاشی را در رشته های مختلف آموزش می دهد.
محمدرضا داوری در گفتگو با خبرنگاران گفت: فعالیت هنری مان صرفا داخل کشور نیست بلکه در آذربایجان نیز شناخته شده است و حرکت های بزرگی در تهران شروع شده که شاهد بزرگ ترین فعالیت های هنری هستیم. در تبریز نیز هنرمندان فعالیت خود را در انجمن نقاشان شروع کرده اند.
او اضافه کرد: هنرمند صرفا به نوبه ی خود نمی تواند مطرح شود و نیاز به کارشناسان هنری، گالری و نمایشگاه است و برا پیشرفتش به تنهایی موفق نخواهد بود.
وی اظهار داشت: هنرمند، درصورتی می تواند خود را به خوبی معرفی کند که زمینه ی هنری باشد و مردم از آن استقبال کنند.
داوری ادامه داد: اساس ساختار یک جامعه هنر است که باعث پیشرفت جامعه می شود و هنرمند معمولا قشر حساس و ضعیف جامعه به حساب می آید.
وی با اشاره به مسائل اقتصادی هنرمندان گفت: با افزایش قیمت بی رویه وسایل هنری، عدم حمایت از هنرمندان و نبود بودجه مشکل اساسی هنرمندان به حساب آمده و این مسئله فعالیت هنری را کمرنگ تر می کند.
او اضافه کرد: هنر صرفا جنبه ی تجملی، تزئینی و تجاری نیست بلکه بیش از اندازه وسیع است و نقش مستقیم با زیرساخت های جامعه دارد و هنر جزء فرهنگ پیشرفته یک جامعه است.
داوری افزود:هنر نشانگر قدمت و تاریخ یک جامعه است و هنر مدرن نمی تواند گذشته و تاریخ جامعه را نشان دهد بنابراین نیاز اساسی به هنر کلاسیک داریم علاوه بر این حفظ آثار هنری اصیل، منطقه ای و قومی ارزشمند است.
او ادامه داد: مهم ترین مسئله در هنر آگاهی و اطلاع رسانی است و ما انتظار نداریم همه مردم هنرمند باشند ولی باید شناخت هنری داشته باشند.
وی بیان کرد: قوی ترین شاخه های هنر تابلو است که از طریق صادرات می توانیم درآمدزایی کنیم و اگر هنر توسعه پیدا کند می توانیم با صادرات هنری از نیاز به صادرات معدنی دیگر بی نیاز شویم.
داوری اظهار داشت: هنرمندان استعداد های زیادی دارند ولی آنان نیاز به حمایت دارند تا استعداد هایشان را شکوفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار