جشن تکلیف 200 دانش آموز دختر اردستانی برگزار شد

اردستان، اصفهان (پانا) - به همت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستان ، جشن تکلیف 200دانش آموز دختر مدارس شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۶۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف 200 دانش آموز دختر اردستانی برگزار شد

در این مراسم معنوی ، که با حضور آقای اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و آقای طباطبایی رئیس اداره قرآن و عترت و آقای تحویل پور کارشناس مسئول اقامه نماز در آموزش و پرورش استان ،برگزار گردید، شفیعی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ضمن خیرمقدم به همه حاضرین در این جشن گفت: انش آموزان از امروز با رسیدن به سن تکلیف باید واجبات اسلامی را رعایت کنند و آشنایی با فرایض دینی، اقامه نماز و تبیین حجاب و عفاف از اهداف برگزاری این مراسم خواهد بود، تمسک جوانان و نوجوانان به آموزه‌های اسلامی و اجرای درست احکام الهی در جامعه برای آنها یک ضرورت است.

مدیر آموزش و پرورش اردستان با بیان اینکه امسال با کمک و مساعد خیرین،خانواده ها و مدیران مدارس این جشن برگزار شد گفت: تعداد ۲۰۰ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی و بیش از ۳۰۰ دانش آموز پسر پایه هشتم جشن تکلیف و بندگی خود را در شهرستان اردستان برگزار می کنند.

شفیعی گفت: حضور در برنامه‌های عبادی و دینی و مذهبی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید دانش‌آموزان تلاش کنند که حضوری مناسب در این برنامه‌ها داشته باشند.

در ادامه امام جمعه اردستان در این مراسم با توصیه به دانش آموزان گفت: از امروز دوران بندگی شما نوگلان آغاز می شود باید تصمیم بگیرید که نماز را سبک نشمارید.

حجت الاسلام دهشیری نماز را رکن دین عنوان کرد و اضافه کرد: خانواده ها باید تشویق و احترام متقابل خود برای دختران را بیشتر کنند.

در ادامه آقای اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در سخنانی گفت:خلعت زیبای تکلیف بر شما خجسته باد، ورود به سن تکلیف و پذیرفتن عبودیت و بندگی پروردگار متعال را بر شما فرزند مومن و متعهد تبریک و تهنیت می گویم. امید است در سایه توجهات خاص خداوند کریم و اطاعت از فرامین حضرت حق موجبات سعادت دنیا و آخرت را فراهم نمایید.

سلام بر غنچه های نو شکفته باغ ایمان که امروز محفلی را برایشان آراسته اند تا معنویت و حقیقت را ترسیم بخشیده و در راه قرب الهی گام بردارند.رسیدن به سن تکلیف که شکوفایی گل وجود در بوستان توحید است بر شما مبارک باد. امید که در پرتو عبادت و نیایش، محیط را عطر آگین نموده و با برقراری ارتباط بیشتر با خدای مهربان در انجام تکالیف الهی موفق باشید به امید آن که به یادگار بماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار