آغاز ثبت نام هفدهمین دوره حفظ سراسری مفاهیم و  حفظ جز سی قرآن کریم

شیراز (پانا)_ به گفته مسوول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس از آغاز ثبت نام هفدهمین دوره حفظ سراسری مفاهیم و  حفظ جز سی قرآن کریم از 10دی ماه خبر داد و افزود: ثبت نام تا 5بهمن ادامه خواهد داشت .

کد مطلب: ۸۸۶۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت نام هفدهمین دوره حفظ سراسری مفاهیم و  حفظ جز سی قرآن کریم

امیرعباس جلالی امروز در جمع خبرنگاران افزود : شرکت در این مسابقه برای تمام عموم آزاد است ،ثبت نام دانش آموزان و فرهنگیان در سایت همگام آموزش پرورش و ثبت نام دیگر افراد در سایت quran.medu.ir انجام میشود. .

وی تاکید کرد :در سطح کشور 87نهاد مسابقات قرآن را برگزار میکنند که این رقم باعث افتخار است اما برای شرکت در طرح حفظ جز سی یا همان طرح بشارت متقاضیان باید فقط در سامانه همگام یا سایت quran.medu.ir ثبت نام انجام دهند .

او ادامه داد : مسابقه حفظ سراسری مفاهیم قرآن در 18رشته برگزار خواهد شد که شامل : 8رشته در حوزه حفظ ،7رشته در حوزه مفاهیم و 3رشته به صورت الکترونیک و طرح حفظ جز سی شامل سه قسمت : سوره ناس تا سوره زلزال، سوره ناس تا سوره طارق و سوره ناس تا سوره نبعه است.

او با بیان اینکه 16 نهاد در برگزاری این آزمون با ادارات اوقاف، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک می کند، گفت: سال گذشته تمام ثبت نام ها از سایت قرآن انجام می شد که امسال با تمهیدات ایجاد شده دانش آموزان و فرهنگیان از طریق سایت همگام آموزش و پرورش ثبت نام می کنند و تاکنون بیش از 80 درصد از شرکت کننده ها دانش آموزان بوده اند.

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس ادامه داد: آزمون کتبی در 9 اسفندماه و آزمون شفاهی نیز از ۱۱ تا ۱۸ اسفندماه با اجرای اداره اوقاف و نظارت فرهنگ و ارشاد برگزار میشود و برای جزء ۳۰ یعنی طرح «بشارت 1452» برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سه حوزه امتحانی در شیراز و30 حوزه در شهرستان ها خواهیم داشت، عنوان کرد: در رشته های مفاهیمی، تفسیر قرآن از کتاب «تفسیر نمونه» از آیت الله مکارم سوره، حفظ موضوعی از کتاب «با قرآن خوشبخت شوید» و مفاهیم نهج البلاغه کتاب «راه روشن» طرح سؤال می شود.

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس تأکید کرد: هر فرد می تواند در چهار رشته شرکت کند، یکی از رشته های معارفی قرآن، یکی از رشته های طرح «بشارت ۱۴۵۲» یکی از بخش های جزء ۳۰، یکی از رشته های حفظ و یکی از رشته های الکترونیکی را می تواند انتخاب کند.

خبر نگار :کیمیا موحد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار