تذکر عضو شورای شهر درباره شفاف نبودن طرح ترافیک خبرنگاران

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران درباره شفاف نبودن طرح ترافیک خبرنگاران، نتایج طرح جدید ترافیک و نصب پله‌ برقی روی پل‌های عابر و ایستگاه مترو شادمان تذکر داد.

کد مطلب: ۸۸۵۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تذکر عضو شورای شهر درباره شفاف نبودن طرح ترافیک خبرنگاران

حجت نظری در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به طرح ترافیک خبرنگاران گفت: امروز که این تذکر را مطرح می‌کنم، حدود دو ماه تا پایان سال 97 باقی مانده اما برخلاف شعاری که درباره شفافیت مطرح شد و به‌رغم آنکه پیش‌تر هم بنده و هم دیگر همکاران تذکر داده‌بودیم، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک هنوز نام رسانه‌های دریافت کننده و نیز تعداد سهمیه هر رسانه را طرح ترافیک را اعلام نکرده است. ضمن اینکه چرا اساسا سازوکار اعطای طرح ترافیک خبرنگاران و عکاسان خبری هنوز نامشخص است و توضیح داده نشده که بر چه اساسی و به چه افرادی طرح ترافیک خبرنگاری داده شده است؟

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: باتوجه به گذشت چند ماه از اجرای طرح ترافیک به شیوه جدید، از معاون محترم حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران می‌خواهم با انتشار موارد خواسته شده، از درآمدهای حاصله و نیز منافع طرح جدید برای مردم شهر گزارشی ارائه دهند تا بر اساس اصل شفافیت، مشخص شود که طرح ترافیک جدید چقدر در کاهش آلودگی هوا و نیز کاهش ترافیک موثر بوده و تا چه میزان به اهدافی که به هنگام تصویب طرح تشریح شده بود، رسیده‌ایم.

وی افزود: تذکر امروز بنده خطاب به معاون محترم حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیریت شرکت متروی تهران است. مساله دوم، درباره پل‌های عابر پیاده است. متاسفانه بارها از سوی بسیاری از شهروندان در دیدارهای مختلف و نیز فضای مجازی، مخاطب این انتقاد واقع شده‌ام که چرا پل‌های عابر پیاده مکانیزه نیستند یا اینکه چرا پل‌های مکانیزه خرابند. بنده هم این مساله را به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران منتقل کرده‌ام و هنوز پاسخی مناسب داده نشده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: یکی از این پل‌ها، پل عابر مقابل داروخانه 13 آبان در خیابان کریمخان زند است که بارها در مورد ضرورت مکانیزه شدن آن به طرق مختلف تذکر داده شده اما نتیجه‌ای درپی نداشته است. پل‌های عابر مقابل برخی از مراکز خرید و مراکز تجمعی نیز مکانیزه نیست، درحالی که افراد زیادی به خصوص سالمندان ناچار هستند برای تردد از آن‌ها عبور کنند. همچنین لازم است هنگام خرابی این پل‌ها، در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به تعمیر اقدام شود. چرا که گاهی حتی چند هفته پله‌های برقی پلی غیرفعال بوده است.

وی ادامه داد: مساله دیگر، پله برقی ایستگاه مترو شادمان است. همان‌طور که می‌دانید ایستگاه مترو شادمان که در گذشته آزادی نام داشت، از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های مترو تهران است که پس از تبدیل شدن به محل تقاطع دو خط چهار و دو، به یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌ها نیز تبدیل شده است. اما این ایستگاه مترو فاقد امکانات لازم است. محلی که برای نصب پله برقی در این ایستگاه پیش‌بینی شده بود، به شکل گودالی خالی باقی مانده و شرکت متروی تهران نیز پاسخ قابل قبولی برای آن نداده است. این مساله یعنی نبودن پله‌برقی و دشواری تردد عابرین، به مساله‌ای فرسایشی تبدیل شده که مکررا به ما منتقل می‌شود و لازم است هرچه زودتر فکری نصب این پله‌های برقی صورت گیرد.

نظری تصریح کرد: از طرف دیگر قسمت قدیمی‌تر ایستگاه شادمان که مربوط به خط دو مترو است، فاقد فضای لازم برای نصب پله برقی است و به همین دلیل، چهار دستگاه آسانسور در آن تعبیه شده بود که از مدت‌ها قبل، دو آسانسور آن به دلیل عملیات عمرانی اتصال به فضای خط 4 مترو غیرفعال است. البته برخی ایستگاه‌های دیگر نیز مشکلاتی مشابه دارند که لازم است هرچه سریعتر نسبت به تهیه و نصب پله برقی و نیز تعمیر آسانسورهای غیرفعال اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار