مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:

چابک سازی سازمان، راهکاری برای بهره وری بیشتر منابع و سرمایه هاست

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سازمان برنامه و بودجه در برنامه بودجه امسال پیش بینی کرده بود در کل کشور ادارات آموزش و پرورشی که در کشور کمتر از ۵ هزار دانش آموز دارند ادغام شوند که این امر در راستای کوچک سازی و چابک سازی دولت است.

کد مطلب: ۸۸۵۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
چابک سازی سازمان، راهکاری برای بهره وری بیشتر منابع و سرمایه هاست

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: شکل گیری ادارات آموزش و پرورش بیشتر بر مبنای تقسیمات سیاسی وزارت کشور است یعنی وقتی جایی به عنوان بخش یا شهرستان اعلام می شود همانطور که آن منطقه دارای بخشداری و ادارات دیگر می شود بنابراین اداراتی هم تحت عنوان اداره آموزش و پرورش به آن جا تعلق می گیرد که البته پارامترهای دیگری همچون محرومیت، دوری از مرکز، مرزی بودن منطقه و فرهنگ های قومی و محلی برای این که یک اداره مستقل را در منطقه ای داشته باشیم مورد توجه است.

خدابنده افزود: سازمان برنامه و بودجه در برنامه بودجه امسال پیش بینی کرده بود در کل کشور ادارات آموزش و پرورشی که در کشور کمتر از ۵ هزار دانش آموز دارند ادغام شوند که این امر در راستای کوچک سازی و چابک سازی دولت است و در منابع مالی و انسانی صرفه جویی می شود؛ البته این طرح در مجلس در حال بررسی است و تا به حال به ما چیزی ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان خراسان رضوی ۴۷ اداره داریم که پرجمعیت ترین آن ها تبادکان با ۱۲۵ هزار دانش آموز و همچنین ناحیه یک مشهد با ۹۲ هزار دانش آموز در صدر قرار دارند و از سویی در شهرستان ها، نوخندان با ۱۸۰۰ دانش آموز و در مشهد ناحیه سه با ۳۱ هزار دانش آموز کمترین جمعیت دانش آموزی را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطر نشان کرد: از اختیارات ما است که به شورای عالی اداری استان پیشنهاد بدهیم تا بعضی از این ادارات ادغام شوند. در حال حاضر ۵۰۲ هزار دانش آموز در مرکز استان در حال تحصیل هستند و ما هشت اداره در مشهد مقدس داریم که می توانیم آن ها را به چهار اداره تقلیل دهیم.

خدابنده در پایان اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ سازمانی غلطی در بعضی از ادارات جا افتاده، وقتی بعضی مسئولیتی دارند دوست دارند قلمرو خود را وسیع تر کنند و می خواهند تعداد نیروها را بیشتر و میز خود را بزرگ تر کنند و به هر طریق ممکن به طول و عرض اداره و حتی دانش آموزان خود اضافه نمایند که متاسفانه این فرهنگ جا افتاده و ما برای مقابله با این فرهنگ غلط در تلاشیم و برای ادغام نواحی از حدود چهار سال پیش جلساتی برگزار کردیم و تا به حالا به نتیجه نرسیده ایم چون کار ساده ای نیست و مقاومت شدیدی در این بین وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار