معاون سوادآموزی استان: حجم کار سوادآموزی در سیستان و بلوچستان به اندازه ۱۰ استان کشور است

امیر‌شاهی: نیمه دوم بهمن ماه، تمام مطالبات سوادآموزان سیستان و بلوچستان پرداخت خواهد شد

زاهدان (پانا) - معاون سوادآموزی سیستان و بلوچستان معتقد است گستردگی کار سوادآموزی این استان به اندازه حجم ابلاغی در 10 استان کشور است و این موضوع کار سوادآموزی را به مراتب پیچیده تر و سخت تر می کند.

کد مطلب: ۸۸۵۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون سوادآموزی استان: حجم کار سوادآموزی در سیستان و بلوچستان به اندازه ۱۰ استان کشور است

احمد امیرشاهی در جمع آموزش دهندگان سوادآموزی نیکشهر با اشاره به اهمیت سوادآموزی و جایگاه سواد در اسلام گفت: اسلام برای نخستین بار تحصیل علم را از انحصار در‌آورد و آن را عمومی و همگانی اعلام کرد.

او سوادآموزی را برای همه فریضه و واجب عنوان نمود و افزود: از کمترین فرصت برای مبارزه با بی سوادی استفاده می‌شود.

معاون سوادآموزی استان ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام به این مسئله آن چنان اهمیت می‌داد که از هر فرصتی برای مبارزه با جهل و بی‌سوادی بهره‌برداری می‌جست چنان که بعد از جنگ بدر هر اسیری که قادر به پرداخت «فدیه» نبود با تعلیم ده تن از مسلمانان مدینه آزاد می‌شد.

او با اشاره به شتاب‌بخشی سوادآموزی و ضرورت رفع جهل، افزود: نقش تریبون‌های نماز جمعه در این خصوص بسیار موثر است.

امیر‌شاهی با بیان اینکه حجم کار سوادآموزی سیستان وبلوچستان به اندازه ۱۰ استان کشور است، تصریح کرد: با توجه به پهناوری استان و گستردگی آن حجم کار سوادآموزی را به مراتب پیچیده‌تر و سخت‌تر از سایر استان‌های کشور دانست و تاکید کرد با همراهی همگانی این کار را سرعت خواهیم بخشید.

او در پاسخ به سوال آموزش دهندگان سوادآموزی در خصوص وضعیت پرداخت مطالبات گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با معاون وزیر و رئیس سوادآموزی کشور نیمه دوم بهمن ماه تمام مطالبات سوادآموزی این استان پرداخت خواهد شد.

امیرشاهی وجود 3 مولفه مدرک دانشگاهی، سن زیر ۶۰ سال و نمره ۶۰ آزمون جهاد دانشگاهی را برای تدریس و همکاری در سوادآموزی ضروری دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار