برگزاری کلاس آموزشی جنگا و ریورسی ویژه مربیان پیشتاز ناحیه یک

یزد (پانا) - کارگاه آموزشی جنگا و ریورسی ویژه مربیان پیشتاز ناحیه یک با همکاری اداره آموزش و پرورش ناحیه یک و سازمان دانش آموزی در پارک علم و فناوری اقبال برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۵۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلاس آموزشی جنگا و ریورسی ویژه مربیان پیشتاز ناحیه یک

به گزارش پانا، کلاسهای آموزشی تئوری و عملی "جنگا" و "ریورسی (اتللو)" توسط "علی رستگار قوی"، مدیر آموزش گروه آموزشی آترین، ویژه مربیان پیشتاز ناحیه یک تشکیل شد.

"علی رستگار قوی"، پیرامون بازی جنگا در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار داشت: جنگا از کلمه سواحیلی به معنی "برای ساخت" مشتق شده‌ است.

او ادامه داد: جنگا یا برج هیجان شامل ۴۸ قطعه چوبی می باشد و بازی مهارت جسمی و روحیست که توسط لسلی اسکات ایجاد شده‌ است.

وی افزود: در طی بازی، بازیکنان به نوبت یک بلوک از برج را بیرون می‌کشند و آن را در بالای برج قرار می‌دهند. به این ترتیب یک ساختار بلندتر و به طور فزاینده‌ای ناپایدارتر ایجاد می‌کنند.

رستگار خاطرنشان کرد: این بازی برای رده سنی بالاتر از هفت سال ( ۷ تا ۹۹ سال) قابل استفاده می باشد.

او تاکید کرد: این بازی علاوه بر این که نیاز به تمرکز و هوش و ذکاوت دارد، به مهارت حرکت دستی نیز نیاز دارد تا با ظرافت بتوانید این بازی را انجام دهید.

وی ادامه داد: در دنیای امروز که بازی ها هم دیجیتالی شده اند، این بازی جای خود را حفظ کرده است و با این که بازی بسیار ساده ای است ولی در آن مهارت های زیادی تقویت می شوند.

رستگار مهارت های لازم برای پیروزی در این بازی مهیج را مهارت تمرکز ، دقت ، هوش و تفکر معرفی کرد.

وی ضمن آموزش بازی جنگا، در مورد قوانین این بازی گفت:

- بازیکن باید فقط با یک دست کار کند (همزمان از ۲ دو دست استفاده نشود)

- موقع تست کردن بلوک اگر بازیکن یک بلوک دیگر را کج کند تا بخواهد از بلوکی که به آن دست زده است انصراف بدهد باید اول آن بلوک را به حالت اولیّه برگردانده و بعد بازی را ادامه دهد.

- هر بازیکنی که باعث فروریختن برج بشود بازی را باخته است و باید برای شروع بازی بعدی برج را دوباره بچیند .

- هر بازیکنی که برج را چیده است باید بازی را شروع کند.

"علی رستگار قوی" در مورد بازی ریورسی (اتللو) نیز گفت: اتللو (Othello) نام رسمی یک بازی است که با نام ریورسی (Reversi) نیز شناخته می‌شود.

او ضمن اشاره به اینکه این بازی دو نفره در یک صفحه‌ی شطرنجی 8 در 8 انجام می شود اظهار داشت: در این بازی دو نفره هر بازیکن به نوبت با گذاشتن مهره، مهره ای حریف را در بین مهره های خود گیر می اندازد و آنها را به نفع خود بر می گرداند.

وی ادامه داد: حریف متقابل نیز با انتخاب خانه های مناسب در صفحه همین عمل را تکرار می کند و در نتیجه مهره ها در صفحه دائما در حال چرخش و رنگ عوض کردن می باشند.

رستگار افزود: در پایان بازیکنی که بیشترین مهره را به نفع خود برگردانده باشد برنده بازی خواهد بود.

وی تقویت و بهبود عملکرد حافظه، افزایش تمرکز حواس و افزایش قدرت چند وجهی نگری را از فواید بازی اتللو (ریورسی) معرفی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار