برگزاری دوره ضمن خدمت ویژه مربیان پیشتاز و بازی های فکری، سرگرمی و آموزشی

یزد (پانا) - صبح پنجشنبه ۲۰ دی ماه اولین جلسه دوره ضمن خدمت ویژه مربیان پیشتاز و بازی های فکری، سرگرمی و آموزشی با حضور 110 مربی ناحیه یک در پارک علم و فناوری اقبال یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۵۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره ضمن خدمت ویژه مربیان پیشتاز و بازی های فکری، سرگرمی و آموزشی

به گزارش پانا، آموزش حل مکعب روبیک، لیوان چینی، اتللو (ریوارسی) و جنگا از بازیهای فکری و آموزشی بود که در اولین جلسه دوره ضمن خدمت با همکاری گروه آموزشی آترین در 3 کلاس مجزا به مربیان پیشتاز ناحیه یک آموزش داده شد.

"اعظم فتاحی"، مسئول سازمان دانش آموزی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک، در گفتگو با خبرنگار پانا بیان داشت: در راستای ایجاد فضای تدبر و تفکر در بین دانش آموزان گرامی به ویژه پیشتازان سازمان دانش آموزی همچنین جلو گیری از تأثیر مخرب بازی های رایانه ای و فضای مجازی، به منظور افزایش سطح آموزشی مربیان و آماده سازی دانش آموزان برای مسابقات کشوری بازی های فکری؛ با مساعدت و همکاری معاون پرورشی اداره آموش و پرورش ناحیه یک و سازمان دانش آموزی، دوره ضمن خدمت ویژه مربیان پیشتاز و بازی های فکری، سرگرمی و آموزشی به مدت 24 ساعت در نظر گرفته شد.

وی به علاقه مندی کودکان به فضاهای مجازی و بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این فضا برای کودکان مناسب نیست باید بازی های مناسب به عنوان جایگزین ارایه شود که سبب تقویت تفکر و خلاقیت بچه ها، کمک به بهتر دیدن، تصمیم گیری و عمل کردن آنها می شود.

او در ادامه بیان کرد: این بازی ها باعث تقویت ذهن دانش آموزان و دوری از رایانه و اینترنت می شود که این امر افتخار بزرگی برای ماست که دانش آموزان را به بازی های فکری اشتیاق می دهیم.

فتاحی تاثیر بازی های فکری را در خلاقیت دانش آموزان بسیار مثبت ارزیابی کرد و در ادامه گفت: استفاده از دو نیمکره مغز، هماهنگی دست و چشم، عصب، عضله، افزایش سرعت عمل و تمرکز در اوج هیجان، کمک به ظهور و شکوفایی قوه ی ابتکار و انواع خلاقیت، افزایش قدرت تمرکز و هماهنگی های ذهن و اعضا. ایجاد رقابت سالم و هیجان انگیز برای شکوفایی استعداد های دانش آموزان، توسعه قدرت تمرکز و ... از اهداف این بازیها می باشد.

مسئول سازمان دانش آموزی ناحیه یک تاکید کرد: دانش آموزان علاقمند در تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند از 25 دی الی 25 بهمن برای ثبت نام در المپیاد بازیهای فکری اقدام کنند.

وی در پایان از همکاری رئیس سازمان دانش آموزی استان و عماد مرشدیان، مدیرعامل گروه آموزشی آترین، در برگزاری این دوره آموزشی قدردانی نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار