نشاط و شادابی با توسعه و گسترش فرهنگ بومی و محلی در مدارس محقق می‌شود

مشهد(پانا) - معاون آموزش ابتدایی ناحیه6 با حضور در برنامه آموزشی،فرهنگی دانش آموزان آموزشگاه بهشت ناحیه 6 گفت: امروزه هویت بخشی وآشنایی دانش آموزان با فرهنگ های اصیل ایرانی وآشنایی با سبک زندگی گذشتگان و نیاکان‌ به عنوان میراثی ارزشمند باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۸۴۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
نشاط و شادابی با توسعه و گسترش فرهنگ بومی و محلی در مدارس محقق می‌شود

ناصرزادمهر، معاون آموزش ابتدایی ناحیه 6 مشهد همچنین با اشاره به تقویت و انسجام اجتماعی و احیای هویت ایرانی و اسلامی در بین دانش‌آموزان و مربیان، گفت: باید طراحی و ارائه الگوهای لباس و پوشش‌های مناسب زیبا و آراسته در مدارس در دستور کار قرار گیرد، زیرا امروز نیاز جامعه، نشاط مردم است که امیدواریم بتوانیم در راستای این برنامه ها نشاط وشادابی را در بین دانش آموزان و خانواده‌ها فراهم کنیم.

وی گفت: برگزاری جشنواره های درون مدرسه ای بومی ومحلی با معرفی ادبیات وفرهنگ ایرانی، سبک زندگی، آداب ورسوم باعث حفظ و پاسداشت دستآوردهای فرهنگی نیاکان و تقویت فرهنگ ملی کشور می شود.

وی افزود: اجرای طرح های تحقیقاتی در کنار این برنامه های تاثیرگذار علاوه بر شور و نشاط در میان دانش‌آموزان به فرآیند آموزش کیفیت می بخشد.

رضوی مسئول اجرایی این برنامه و مدیرابتدایی دخترانه بهشت گفت: ما در برنامه های آموزشی و پرورشی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی به این مهم معتقدیم که روح ملی هر کشور باید در قصه‌های عامیانه، ترانه‌ها و سرودهای ملی مهیا شود،بنابراین اگر دانش آموزان فرهنگ، تاریخ، هنر و ادبیات سرزمین آبا و اجدادی خود را بشناسند و به دیگران نیز بشناسانند از بسیاری آسیب ها در امان خواهند ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار