گزارش پانا از نشست خبری سریال مینو

از بودجه 5 میلیاردی تا پوشش زنان در سریال مینو و تغییر نام این مجموعه تلویزیونی

تهران (پانا) - صبح امروز نشست خبری سریال مینو با حضور برخی از عوامل این پروژه در سازمان فرهنگی و هنری اوج برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۴۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
از بودجه 5 میلیاردی تا پوشش زنان در سریال مینو و تغییر نام این مجموعه تلویزیونی

در بخشی از این نشست که با حضور امیر پوروزیری (کارگردان)، مهدی همایون‌فر (تهیه‌کننده)، آرش خلاق‌دوست (مدیر تصویربرداری) و عباس غزالی، مهدیه نساج و سلمان فرخنده (بازیگران سریال) امروز (۱۶ دی ماه) در سازمان رسانه‌ای اوج برگزار شد، کارگردان این سریال به سختی های ساخت سریالهای دفاع مقدس اشاره کرد.

وی با اشاره به این مطلب که طرح این سریال مستند گونه به نگارش در امده بود، گفت: اولین تجربه کارگردانی سریال، برایم تجربه بسیار جالبی بود. با توجه به سابقه تولید مستندی که داشتیم، طرح اولیه «مینو» هم بیشتر شبیه یک مستند بود. با آقای همایون‌فر به این نتیجه رسیدیم که این طرح می‌تواند در بستر یک داستان عاشقانه و با حضور خانواده‌ها و آدم‌های معمولی ساخته شود که کمتر به آنها در تاریخ جنگ پرداخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به پوشش متفاوت بازیگران این سریال نسبت به دیگر مجموعه های تلویزیونی اظهار کرد: طبیعتا تصویر واقعی‌تر از مردم برای مخاطب باورپذیرتر است؛ به شخصه دوست ندارم با خطوط قرمزی که برخی از آنها وجود ندارد، خودم را محدود کنم‌.

پور وزیری در بخش دیگری از سخنان خود داستان این سریال اشاره کردو گفت: در میان افراد معمولی دوران جنگ قهرمان‌های زیادی وجود داشت، اما اسمشان جایی شنیده نشده است. در کل می‌توان گفت که روایت یک شهر جنگی که مردم آن می‌خواهند عشق و زندگی‌شان را حفظ کنند از علل اصلی ساخت این داستان بود.

این کارگردان درباره نام این مجموعه تلویزیونی و علت تغییر آن از آشوب به مینو اظهار کرد: سریال دیگری به نام «آشوب» ساخته شد که ما تصمیم گرفتیم اسم سریال را عوض کنیم. همچنین به نظر می‌رسد از دوره‌ای اسم زن در سریال‌های سازمان ممنوع شد، ولی مخالفتی با نامی که ما انتخاب کردیم، صورت نگرفت.

پوروزیری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا حجاب بازیگران زن در این سریال با محدودیت‌های کمتری مواجه بوده است، گفت: طبیعتا تصویر واقعی‌تر از مردم برای مخاطب باورپذیرتر است. دوست داشتم بازیگران ما با همان حجابی که پشت صحنه داشتند، جلوی دوربین بازی کنند. به شخصه دوست ندارم با خطوط قرمزی که برخی از آنها وجود ندارد خودم را محدود کنم‌. با این کار نشان دادیم برخی از این خطوط بیشتر فرضی هستند تا قرمز. همچنین حرمت موی سفید خانم معصومی خیلی ارزشمندتر از این است که بخواهیم درباره آن سخن بگوییم.

«در ادامه این نشست «مهدیه نساج» بازیگر نقش مینودرباره بازی در این مجموعه تلویزیونی گفت: سریال مینو سختی‌های عجیب و غریبی داشت و بسیاری از این سختی‌ها در طول کار دیده نمی‌شود. مثلا در قسمت گذشته من کاملا دستم می‌لرزید و همچنین سریال بسیار صحنه‌های احساسی سنگینی داشت. تا الان بازخوردها حاکی از لطف و نظرات مثبت بوده و امیدوارم همینطور بوده باشد.

«همچنین سلمان فرخنده» بازیگر نقش عماد در این سریال نیز در بخشی از سخنان خود عنوان داشت: آقای پوروزیری به متن اعتقاد زیادی داشت و ضمن اینکه تولید و ساخت در لحظه اتفاق می‌افتد. مثلا سر صحنه ما اتود بسیاری زدیم و «مینو» ماحصل یک کار گروهی است هرچند که نویسندگان از ابتدا با کارگردان همراهی کردند و مینو حاصل یک کار جمعی است.

«آرش خلاق دوست» مدیر فیلمبرداری در بخش دیگری از نشست گفت: کار جنگی دست فیلمبردار را باز می کند و خوشحالم این توفیق نصیب من شد.

همچنین «مهدی همایونفر» تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی گفت: من به ژانر دفاع مقدس علاقه دارم و سریال مینو حاصل علاقه شخصی من بوده و در دوران طولانی جنگ ما کاملا مردانه بوده و مقطی که بعثی‌ها در اوایل جنگ حمله کردند، هنوز زنان و بچه ها در شهر حضور داشتند و از جمله زیبایی های این بخش حضور ساده مردم بوده و ١٧ الی ١٨ زن هم اسلحه به دست گرفتند و جنگیدند. همچنین در آن زمان پرستارانی حضور داشتند که حضورشان در صحنه‌های جنگ پررنگ بود و همین موضوع دستمایه ساخت سریالی عاشقانه شد.

در ادامه عباس غزالی بازیگر این سریال نیز گفت: از زمانی که فیلمنامه را خواندم برایم بسیار جذاب بود. همه چیز تصویری بود و اتفاقات را جذاب می دیدم. این فیلمنامه بسیار دوست داشتنی بود و برای من که همیشه دوست دارم کاری کنم که یک پله رو به جلو باشد اتفاق نیکویی بود و خوشحالم که «مینو» اثری در شأن مخاطب است. من خوشحالم از همکاری با این گروه درخشان و الآن شب به شب سریال را می بینم و احساسم را به همه همکارانم منتقل می کنم.

وی ادامه داد: «مینو» سریال متفاوتی بود که از قسمت های اولیه اش قصه شروع می شد و مانند بسیاری آثار که شروع داستان بسیار کشدار است این اتفاق در این اثر رخ نداد

در بخش دیگری از این نشست تهیه کننده این سریال درباره بودجه این سریال افزود: اینکه شنیده می شود نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت این سریال هزینه شده صحت ندارد و رقم هزینه شده برای ساخت این سریال تقریبا نیمی از رقمی است که عنوان می شود و به جز سازمان اوج، بنیاد فرهنگی روایت فتح هم نیز به ما کمک هایی کرده است.

کارگردان این سریال همچنین در پاسخ به این پرسش چرا در صدا و سیما نام سریال های زنانه ممنوع است، گفت: بنده عرض کردم در مقطعی این مشکل در صدا و سیما وجود داشت که خوشبختانه ما به این مشکل برنخوردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار