مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: کسب5نشان اهتمام کشوری در برنامه تعالی مدیریت مدارس استان

بیرجند(پانا) - مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کسب نشان دربرنامه تعالی مدیریت مدارس خبردادو گفت: به گواهی سازمان استاندارد، آموزش و پرورش استان موفق به کسب 5 نشان اهتمام کشور در اجرای برنامه تعالی مدیریت در مدرسه شد.

کد مطلب: ۸۸۳۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: کسب5نشان اهتمام کشوری در برنامه تعالی مدیریت مدارس استان

محمد بهلگردی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پانا در بیرجند، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری قریب 65 هزار و 780 دانش آموز دختر و پسر دوره های اول و دوم متوسطه و هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای استان در اجرای دقیق این برنامه مشارکت دارند.

اوبا بیان این که هم اکنون برنامه تعالی مدیریت در 616 دبیرستان و هنرستان و 3هزار و 207 کلاس درس مناطق شهری و روستایی استان درحال اجرا می باشد، تصریح کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری این طرح در تمامی مدارس متوسطه اول و دوم، هنرستان های کار دانش و فنی و حرفه ای خراسان جنوبی اجرا می شود.

مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تحقق برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین را یکی از مهم ترین اهداف اجرای این برنامه در مدارس خراسان جنوبی دانست و افزود: اجرای برنامه مدیریت تعالی مدرسه به کیفیت بخشی مدون برنامه ها و دستورالعمل ها در دو عرصه آموزشی و پرورشی کمک بسزایی می کند.

بهلگردی، مدون سازی فعالیت ها در مدارس، پرهیز از روزمرگی، حذف تفکر جزیره ای و سلیقه ای در اجرای برنامه ها و دستورالعمل ها را از دیگر فواید اجرای برنامه مدیریت تعالی در مدارس استان بر شمرد و ابراز داشت: مدیران، معلمین و دبیران، دانش آموزان و اولیا چهار رکن اصلی برنامه تعالی مدیریت در مدارس محسوب می شوند.

او از این طرح به عنوان یک برنامه تلفیقی و مشارکتی یاد کرد و ادامه داد: برنامه تعالی مدیریت در 11 محور طراحی شده و در مدارس استان خراسان جنوبی اجرا می شود.

دبیر اجرایی برنامه تعالی مدیریت مدرسه؛ عنوان کرد: توانمند سازی فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا، ارتقای سلامت جسم و روان دانش آموزان، ارتقای سطح بهداشت فردی و اجتماعی و افزایش مهارت های دانش آموزان در زندگی فردی و اجتماعی از مهم ترین محورهای این برنامه به شمار می روند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار