امام جمعه موقت شهرستان قدس: تاریخ درس توطئه شناسی و دشمن شناسی به ما داده است

شهرقدس (پانا) - امام جمعه موقت شهرستان قدس: مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ حماسه ای آفریدند که به ما درس توطئه شناسی و وقت شناسی میدهد و آنها مجاهدات و ایستادگی و مقاومت زیادی داشتند و ماهم باید از این ویژگی ها داشته باشیم.

کد مطلب: ۸۸۳۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه موقت شهرستان قدس: تاریخ درس توطئه شناسی و دشمن شناسی به ما داده است

حجت الاسلام موحد امام جمعه موقت شهرستان قدس در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به پرهیز از گناه انجام واجبات و سفارش به تقوا اذعان داشت: در قرآن آمده است که کسانی که تقوا پیشه کنند سه ویژگی به آنها خواهد داده شد اولین ویژگی تشخیص حق از باطل یعنی میتواند صحیح و غلط را تشخیص دهد، دوم اینکه تمام بدی های گذشته اش را پاک میکنیم و سوم آن را می آمرزیم.

امام جمعه موقت شهرستان قدس ادامه داد: حضرت علی ع در خطبه ۱۵۷ نهج البلاغه میفرماید: تقوا را به یک دژ محکم و شکست ناپذیر تشبیه کنید.
امروز اگر ما میبینیم ملت ما تبدیل به یک ملت شکست ناپذیر شده است بخاطر تقوا است همانطور که ما در سخنان معصومین علیهم السلام داریم که میفرمایند: اگر میخواهید در برابر دشمنان شکست نخورید تقوا پیشه کنید‌.
او با بیان اینکه امروز دولت های سرسپرده پناه به کشورهای مستکبر برده اند بیان داشت: پایه استکبار خودش سست است و پایه اساسی ندارد و حضرت علی (ع) در این باره میفرمایند: هرکس به بی تقوایان پناه ببرد در امان نیست.
به لطف الهی ملت قهرمان ما امروز یک ملت قوی و سربلند است که زیر بار استکبار نرفته و مردم ما امروز تقوا را در دفاع از حق و ارزش های دین دیده اند.
حجت الاسلام موحد با اشاره ای به یوم الله نه دی و هفته بصیرت که در آن قرار داریم از مردم ولایت مدار شهرستان قدس تشکر کرد که امسال نیز همانند سالهای گذشته از مراسمات این ایام استقبال کردند.
موحد در خاتمه اشاره ای به مناسبت های هفته پیش رو کرد و گفت یکی از برجسته ترین این مناسبت ها شهادت آقا مصطفی خمینی فرزند ارشد امام ره است که وقتی خبر شهادت او در شهرها شنیده میشود مردم مجاهد مراسماتی پی در پی برای آقا مصطفی برگزار کردند و این بهانه خوبی بود برای به خیابان آمدن و مقابله با رژیم ستم شاهی.


/خبرنگار: معراج محمودی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار