واکنش ربیعی به احتمال فیلتر اینستاگرام: اینقدر زندگی مردم را دستکاری نکنیم

تهران (پانا) - وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از اظهارات مطرح شده درباره فیلتر شبکه اجتماعی اینستاگرام انتقاد کرد.

کد مطلب: ۸۸۳۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
واکنش ربیعی به احتمال فیلتر اینستاگرام: اینقدر زندگی مردم را دستکاری نکنیم

علی ربیعی با یادآوری تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه کشورمان و تلاش‌ها برای ناامیدسازی مردم، تاکید کرد که در چین شرایطی باید تلاش مسئولان آسان شدن زندگی مردم باشد.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همین زمینه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت:

«فیلترکردن اینستاگرام، تلگرام و فضای اجتماعی مصداق شخصی است که ازسر بی دردی سوزن به خود می زد وفریاد می کشید. دردوران تحریم باید درکنارمردم بود تازندگی برآنها آسان تر شود.

اینقدر زندگی مردم را دستکاری نکنیم. بستن هیچ گاه راه حل نبوده است.»

پیش از این جواد جاویدنیا، معاون فضای مجازی دادستان کل کشور در اظهاراتی ضمن بیان این مطلب که حکم قضایی برای فیلتر شبکه اجتماعی اینستاگرام صادر شده است، اظهار کرد: «ما منتظریم اتخاذ تصمیم جمعی صورت پذیرد و سریع‌تر اینستاگرام که متاسفانه بسیار محتوای خلاف قانون و خلاف اخلاق کشور دارد، تعیین تکلیف شود.»

محمدجواد آذری جهری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در همین زمینه در پاسخ به سوال پانا درباره اظهارات مطرح شده مبنی بر فیلتر شبکه اجتماعی اینستاگرام متذکر شد: «قرار است بعد از فیلتر اینستاگرام اتفاقی رخ دهد؟ فرض کنیم که اکنون اینستاگرام فیلتر شد، اتفاق پس از آن چیست؟ این موضوع را باید برای مردم روشن کنند و از ایجاد دوقطبی موافق فیلتر و مخالف آن در کشور پرهیز کنند.»

او همچنین بیان کرد: «بیایند با مردم صحبت کنند و بگویند ما اختیار داریم و از اختیارمان استفاده کردیم و اینستاگرام را فیلتر کردیم. بیایند و بگویند از فردای فیلتر اینستاگرام چه اتفاقی در کشور، حاکمیت و زندگی مردم رخ خواهد داد. بگویند این اقدام در کاهش جرائم چه تاثیری خواهد داشت. این مسائل را بگویند و به جمع‌بندی منطقی برسند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار