فعالیت 1826 هیات علمی در دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی

جوانپور: از مهرماه ۹۸ پایان نامه های دانشجویی مساله محور خواهند بود

تبریز (پانا) – رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گزارشی از اقدامات و برنامه های دانشگاه آزاد استان ارایه کرد.

کد مطلب: ۸۸۳۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 1826 هیات علمی در دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی

عزیز جوانپور در نشست مطبوعاتی گفت: "سال گذشته 64 هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد سطح استان پذیرش شدند که این تعداد امسال به 57 هزار نفر رسیده است و چند سال است که این روند کاهشی ادامه دارد".

وی گفت: "در واحد تبریز نیز دو هزار و 779 دانشجو مشغول تحصیل هستند که 800 نفرآنان بومی تبریز و مابقی از سایر شهرها پذیرش شده‌اند".

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این که 23 واحد دانشگاهی و 12 مرکز و 14 آموزشکده در سطح استان فعال هستند، گفت: "در حال حاضر هزار و 826 عضو هیات علمی در واحد های دانشگاه آزاد استان مشغول خدمت هستند که از این تعداد هزار و 800 استاد به صورت هیات علمی تمام وقت و 26 استاد به صورت نیمه وقت با دانشگاه آزاد استان همکاری دارند".

جوانپور با بیان این که در تمامی عرصه ها سعی کرده ایم تا دانشگاه حضور پررنگ داشته باشد، ادامه داد: "بیمارستان امام سجاد (ع) واحد تبریز به طور کامل راه اندازی شده است ولی در تجهیز بخش های مختلف این بیمارستان هنوز نقص‌هایی داریم".

وی افزود: "کلینیک دندانپزشکی این مجموعه نیز به طور کامل راه اندازی شده است و فقط ساکشن مرکزی ناقص است که تا عید نوروز راه اندازی خواهد شد".

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: "مجتمع آزمایشگاهی شهید باکری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز با حضور آقای دکتر محمد مهدی طهرانچی افتتاح و به بهره برداری رسید".

جوانپور با اشاره به فعالیت های مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد استان گفت: "مشکلات احیای دریاچه ارومیه و صنعت کفش چرم دو موضوع مهم در طرح پایش دانشگاه آزاد استان هستند".

وی با بیان این که از مهرماه 98 پایان نامه های دانشجویی مساله محور خواهند بود، گفت: "سالانه سه هزار و 500پایان نامه در دانشگاه آزاد استان ارایه می شود که متاسفانه هیچکدام مساله محور نیست".

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد: "مرکز نوآوری صنعت دانشگاهی و دانش بنیان به همت دانشگاه آزاد استان راه اندازی می شود".

جوانپور گفت: "در حمایت از برنامه های فرهنگی دانشگاه نیز بهمن ماه امسال رشته عکاسی در مقطع کارشناسی از بهمن ماه امسال راه اندازی خواهد شد".

وی با اشاره به لزون نوسازی سرویس دانشجویان گفت: "بر اساس اعلام شرکت واحد اتوبوسرانی، 2 هزار و 950 دستگاه اتوبوس در تبریز باید نوسازی شوند و 5 اتوبوس سرویس دانشگاه نیز نیاز به نوسازی دارند".

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد: "توسعه مدارس سماء جزو سیاست های کاری دانشگاه آزاد است و بر اساس تفهم نامه ای که با آموزش و پرورش داریم در این مسیر پیش خواهیم رفت".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار