کاهش دو درصدی نرخ بیکاری فرزندان شهدا و ایثارگران شهرستانهای استان تهران

شهرری (پانا) - مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان های استان تهران گفت: نرخ بیکاری فرزندان شهدا و ایثارگران شهرستانهای استان در سه سال گذشته چهار و نیم درصد بود که این رقم امسال به دو و نیم درصد کاهش یافت.

کد مطلب: ۸۸۳۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش دو درصدی نرخ بیکاری فرزندان شهدا و ایثارگران شهرستانهای استان تهران

عبدالله مرتضوی در جلسه نشست مشترک ائمه جمعه، اعضای شورای اداری و مشاورین امور ایثارگران شهرستان ری با اشاره به اقدامات بنیاد شهید در رفع معضل بیکاری اظهار کرد: میانگین نرخ بیکاری در کشور 12 درصد است که این رقم دربنیاد شهید به دو و نیم درصد رسیده است.

او یادآور شد: دولت یازدهم تمامی مطالبات گذشته ایثارگران را به طور کامل پرداخت کرد، در حالیکه این اقدام در دولت های قبل عملیاتی و اجرایی نشده بود.

مرتضوی با بیان اینکه دولت و بنیاد شهید در راستای پرداخت تمامی مطالبات ایثارگران اهتمام گسترده ای دارند، گفت: دولت در سال 95 مطالبات شانزده استان محروم کشور را پرداخت کرد و مابقی استان ها نیز درحال تامین اعتبار است.

او به موضوع مسکن ایثارگران اشاره کرد و گفت: در زمینه پرداخت وام مسکن به ایثارگران پیشنهاداتی ارائه شد و مقرر شد تا این گروه از افراد به جای دریافت هزینه خرید مسکن از هزینه ودیعه مسکن برخوردار شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان های استان تهران معرفی شهدای انقلاب شهرری به نسل جوان را امری ضروری دانست و گفت: 33 درصد شهدای شهرستان های استان تهران مربوط به ری بوده که این موضوع بیانگر انقلابی بودن مردم این منطقه است.

مرتضوی در ادامه با بیان اینکه 25 درصد شهدای مدافعان حرم مربوط به شهرستان های استان تهران است، اظهار کرد: بیست و چهار هزارجانباز و یکهزار و 400 آزاده دوران دفاع مقدس مربوط به شهرستان های استان تهران است.

جلسه نشست مشترک ائمه جمعه، اعضای شورای اداری و مشاورین امور ایثارگران شهرستان ری با حضور هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، غلامرضا یاوند مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور، عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید شهرستان های استان تهران و جمعی از ایثارگران و جانبازان دوران مقدس در فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد.

/خبرنگار:جوادتلطفی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار