اجرای طرح ایران مهارت در دوره اول متوسطه

ارومیه(پانا)-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان از اجرای طرح ایران مهارت با هدف توسعه و تقویت فرهنگ مهارت آموزی در دوره اول متوسطه خبرداد.

کد مطلب: ۸۸۲۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ایران مهارت در دوره اول متوسطه

صبح امروز دومین جلسه کمیته برنامه ریزی و هماهنگی طرح ایران مهارت با حضور مدیرکل فنی و حرفه ای و معاون متوسطه آموزش و پرورش استان در محل سالن شماره دو اداره کل برگزار شد.

مهین منافی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: طرح آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مهارت موسوم به طرح ایران مهارت ویژه دانش اموزان دوره اول متوسطه با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش در سالتحصیلی جاری اجرا خواهد شد.

منافی خاطر نشان کرد: بر اساس دستور العمل صادر شده امسال 10 درصد از دبیرستانهای دوره اول متوسطه و صددرصد مدارس هیئت امنایی و مدارس و مراکز غیردولتی کلیه استانها تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی گفت: توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت اموزی، شناسایی استعدادهای دانش اموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، کسب شایستگی های پایه فنی، کمک به نوآوری و کارآفرینی و ایجاد ارتباط بین آموزش رسمی و غیر رسمی در دوره اول متوسطه از اهداف این طرح می باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم شفاف سازی در خصوص منابع مالی این طرح افزود: استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش در سطح مناطق در این خصوص راهگشا خواهد بود.

محسن مددی، مدیر کل فنی و حرفه ای استان نیز در این جلسه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای مجاز در طرح ایران مهارت در اولویت خواهد بود.

وی ادامه داد: ارزیابی عملکرد آموزشگاه ها در تعیین ظرفیت پذیرش آنها ملاک خواهد بود و پیشنهاد می گردد از ظرفیت بنیاد علوی برای عملیاتی کردن این طرح در مناطق محروم استان بهر گرفته شود.

گفتنی است این دوره آموزشی به مدت 60 ساعت و به 2 شکل پودمان 20 ساعته در سه پایه و یا 60 ساعت در یک پایه اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار